رهبر شیعیان اندونزی بر اثر کرونا درگذشت
کد خبر: 3954338
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

رهبر شیعیان اندونزی بر اثر کرونا درگذشت

جلال الدین رحمت، یکی از پایه گذاران شیعه نوین در اندونزی، رهبر پیروان اهل بیت(ع)، رئیس سازمان ایجابی اندونزی و مؤسس مجتمع آموزشی شهید مطهری درگذشت.

به گزارش ايكنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جلال‌الدین رحمت یکی از پایه گذاران شیعه نوین در اندونزی و رهبر پیروان اهل بیت(ع) که عمر خود را برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) و دفاع از مظلومین صرف کرد، در سن 72 سالگی بر اثر بیماری کرونا در شهر باندونگ اندونزی دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم دکتر جلال الدین رحمت از شخصیت‌های سیاسی فرهنگی اندونزی بود که در گسترش تفکر اهل بیت(ع) در بزرگترین کشور اسلامی یعنی کشور اندونزی نقش فوق العاده مؤثری ایفا کرد.

وی دلباخته رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران بود و برای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بسیار کوشش کرد.

استاد جلال الدین رحمت فوق لیسانس ارتباطات و دکترای علوم سیاسی بود. از سال 1978 میلادی  به عنوان کادر آموزشی به دانشگاه پادجاران پیوست. وی در دانشگاه‌‏های آیووا ایالات متحده آمریکا، مطالعات بین‌الملل استرالیا و دانشگاه اسلامی ماکاسار اندونزی به تحصیل پرداخته و از استرالیا، دکترای سیاست و روابط بین‌الملل و از اندونزی دکترای علوم حدیث گرفت.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی طی اطلاعیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی و سایت رسمی نمایندگی و همچنین، دیگر گروه‌ها و کانال‌ها منتشر شد، درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

انتهای پیام
captcha