باید قدردان مردم باشیم
کد خبر: 3949163
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری:

باید قدردان مردم باشیم

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری با تأکید بر اینکه باید قدردان مردم باشیم، گفت: همه می‌دانیم که آمریکا در هر شرایطی تحریم‌کننده و سنگ‌انداز است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری، سوم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به ماجرای طایفه بنی قریظه، اظهار کرد: از آنجا که این قوم فتنه‌انگیز بودند، پیامبر(ص) تصمیم گرفت آنان را از مدینه خارج کند. محاصره طایفه بنی قریظه توسط پیامبر اکرم(ص) و یارانش، ۲۱ روز طول کشید، این طایفه به این نتیجه رسیدند که باید مدینه را ترک کنند اما از آنجا که پیامبر(ص) آنان را می‌شناخت و به خیانت احتمالی آنان واقف بود، بنا را بر این گذاشتند که یکی از یاران خود به نام سعد بن معاذ را به عنوان تصمیم‌گیرنده نزد این طایفه بفرستد.

وی افزود: این طایفه در پاسخ از پیامبر(ص) خواستند که ابولبابه را برای مشورت نزد آنها بفرستند چراکه اموال و فرزندان این شخص نزد این طایفه بود و فکر می‌کردند ابولبابه به آنان خیانت نمی‌کند، پیامبر(ص) پذیرفت و ابولبابه را نزد طایفه بنی قریظه فرستاد، وی در ابتدا به پیامبر(ص) خیانت کرد اما اندکی بعد پشیمان شد و از آن طرف فرشته وحی خبر را برای پیامبر(ص) فرستاد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد ادامه داد: این شخص پس از خطای خود فورا به مسجدالنبی رفته و خود را به یک ستون بست و اظهار توبه حقیقی کرد، وی هفت شبانه روز چیزی نخورد و بی‌هوش شد تا خداوند توبه وی را پذیرفت و پیامبر(ص) ابولبابه را آزاد کرد، از آن سو نیز به حکم سعد بن معاذ مردان طایفه بنی قریظه کشته شده و اموال آنان پس گرفته شد و شر این طایفه از بین رفت.

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه خداوند، اموال و اولاد را جزو فتنه‌ها می‌داند، یادآور شد: نباید خلاف رضای پروردگار قدم برداشت و باید دانست که همواره با فتنه مواجه هستیم، فتنه نفس، مال، اولاد، مقام و رفیق از جمله فتنه‌ها بوده و نباید به‌خاطر این عوامل به پروردگار خیانت کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در خطبه دوم به اهمیت تقوا پرداخت و اظهار کرد: تقوا قدرت مهارکننده در درون انسان‌ها بوده که انسان را از خطرات و معصیت حفظ می‌کند و باید بکوشیم انس خود را با خداوند افزایش دهیم.

وی به چهارم بهمن در سال ۱۳۵۷ اشاره و بیان کرد: در این روز بختیار فرودگاه‌های کشور را به روی حضرت امام خمینی(ره) بست تا از ورود ایشان به کشور جلوگیری کند، در واقع این خیال خام و واهی بود که بسیاری از دولت‌مردان شاه نیز در سر می‌پروراندند که اگر امام نیاید مردم دست از یاری وی برمی‌دارند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: در ششم بهمن‌ماه همان سال حادثه‌ای مهم در آمل رخ داد و گروهک‌های منافق به هم پیوسته و در جنگل‌ها مجموعه‌ای را شکل دادند تا این شهر را تصرف کرده و با تصرف آن ضربه‌ای بر نظام جمهوری اسلامی بزنند، این خیال نیز پوچ بود و دیگر بار با تشکیل سنگرها و دفاع از شهر توسط مردم این نقشه نیز خنثی شد.

حجت‌الاسلام نکونام تکیه کردن به مردم و درون کشور را یادآور شد و تصریح کرد: کار باید به مردم سپرده شود تا خود احساس تکلیف و مسئولیت کنند، آنان باید خود صاحب امور باشند و شهر آمل یک نمونه آن است و دیده‌ایم مردم در طول سالیان سال نقش‌آفرینی‌های بی‌نظیری کرده‌اند.

وی با اشاره به سالگرد وفات حضرت ام‌البنین(س)، گفت: این بانو خادم و کنیز حسنین و همسر بی‌نظیری برای حضرت علی بن ابیطالب(ع) بود، عقیده محکم و ارادت قوی نسبت به خاندان پیامبر(ص) داشت و زمانی که وارد خانه امام علی(ع) شد خود را به‌عنوان همسر احساس نکرد و مقام حضرت و فرزندان ایشان را شناخته بود و در واقع خود را خادم این خاندان می‌دانست.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) بانویی فاضله بود، افزود: این بانو تا پایان عمر بصیرت خود را حفظ کرد و به پاس بصیرت و صبر این بانوی عزیز، این روز به نام تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، چراکه خانواده‌های شهدا به نوبه خود در یاری نظام نقش بی‌بدیلی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه باید قدردان مردم باشیم، اظهار کرد: برخی از سیاسیون آن‌گونه از رفتن یک رئیس جمهور و آمدن دیگری سخن می‌گویند که انگار همه چیز بر وفق مراد مردم کشور ما شده است، اما همه می‌دانیم که آمریکا در هر شرایط تحریم‌کننده و سنگ‌انداز است.

وی به نابسامانی بازار و گرانی‌ها پرداخت و افزود: آن‌قدر به مردم تأکید کردید که در بورس سرمایه‌گذاری کنید و این بازار، بازاری مطمئن است، مردم به شما اطمینان کرده و در این بازار ورود پیدا کردند، اما سرمایه مردم سوخت شد و اضطرابی جامعه را فراگرفت، مردم این‌قدر صادقانه خدمت می‌کنند، بنابراین نباید مورد بی‌مهری قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در پایان با بیان اینکه کشور توانمند است، گفت: کشور قوی است و مردم در صحنه هستند، دل به مردم بدهید و مجلس و قوه قضائیه و دولت با همکاری همه‌جانبه وارد میدان شوند تا مشکلات اقتصادی و سرمایه بر باد رفته مردم احیا شود.

انتهای پیام
captcha