بازگشایی‌ محدودیت‌های کرونایی باید پلکانی باشد
کد خبر: 3948996
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

بازگشایی‌ محدودیت‌های کرونایی باید پلکانی باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نباید در رفع محدودیت‌ها تعجیل کنیم و بازگشایی‌ها باید پلکانی باشد، احتمالا در جلسه آینده ستاد ملی کرونا برای شهرستان‌های زرد و آبی محدودیت‌های جدید وضع شود.

مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شامگاه گذشته اول بهمن‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در آبان‌ماه سال‌جاری شرایط فاجعه‌باری را از نظر شیوع بیماری کرونا در استان پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در این ایام تکمیل شده بود و موارد بستری و فوتی ناشی از کرونا به‌شدت در حال افزایش بود، اما خوشبختانه از ابتدای آذرماه با اعمال محدودیت‌ها، شیوع بیماری در استان یک سیر نزولی به خود گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به کاهش موارد سرپایی، بستری، بدحال و فوتی ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری، گفت: خوشبختانه در حال حاضر روند شیوع ویروس کرونا در استان به یک ثبات نسبی رسیده است، متاسفانه در دو هفته گذشته شاهد افزایش موارد بستری و سرپایی در شهرستان لردگان به‌علت رعایت نکردن فاصله اجتماعی و چند تجمع بودیم، نگرانی عمده کادر درمان در آینده رعایت نکردن فاصله اجتماعی است.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری حدود ۶۳ هزار و ۵۴۶ مورد نمونه‌گیری از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا انجام شده است، از این تعداد پاسخ تست ۲۲ هزار و ۹۷۵ بیمار مثبت اعلام شد و تا امروز ۷۳۵ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

شیرانی با بیان اینکه در گذشته در رفع محدودیت‌ها و بازگشایی تعجیل صورت گرفت، یادآور شد: بازگشایی‌ها باید پلکانی انجام شود، نباید تمامی محدودیت‌ها برداشته شود، احتمالا در جلسه آینده ستاد ملی کرونا برای شهرستان‌های زرد و آبی محدودیت‌های جدید وضع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: در صورت ابلاغ محدودیت‌های جدید توسط ستاد ملی کرونا، باید این محدودیت‌ها با جدیت در چهارمحال و بختیاری اجرا شود تا شاهد خیز دوباره آمار ابتلا به بیماری کرونا نباشیم.

وی با اشاره به اینکه نگرانی عمده دانشگاه علوم پزشکی در ماه‌های آینده برگزاری مراسمات ختم، عروسی و اجتماعات سیاسی است، توضیح داد: باید تا پایان اسفندماه برگزاری این تجمعات را به تعویق بیندازیم و فاصله اجتماعی را در کنار رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی مدنظر قرار دهیم.

شیرانی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های کوهرنگ، سامان، بن و خانمیرزا در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

گلایه مردم از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی

در ادامه جلسه مهران مرادی جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری از استان‌های پیشرو در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مدیریت بیماری کرونا بود، خوشبختانه تاکنون ۶۷ درصد از اهداف اجرای این طرح در استان محقق شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۰۰ بسیجی در قالب تیم‌های مراقبتی و نظارتی در حال ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری هستند.

مرادی بیان کرد: مهانسراهای دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد نقاهتگاه باید در اختیار تیم‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قرار بگیرد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) خاطرنشان کرد: متاسفانه طبق گزارشات ارائه شده از سوی مردم نارضایتی از ارائه خدمات و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی استان به‌ ویژه در بیمارستان لردگان، کلینیک بیمارستان هاجر و مرکز بهداشتی درمانی شماره سه شهرستان شهرکرد وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین گزارشاتی مبنی بر عرضه توزیع داروی با تعرفه دولتی با قیمت آزاد در بازار وجود دارد، باید دست سودجویان در این حوزه کوتاه شود.

مرادی در پایان عنوان کرد: تعویق در پرداخت حقوق و مزایای پرستاران شرکتی موجب گلایه و نارضایتی این قشر شده است، باید به وضعیت معیشتی این قشر توجه شود.

انتهای پیام
captcha