انتشار فراخوان نخستین «مسابقات ملی کتاب سه‌ دقیقه‌ای» در چهارمحال‌و‌بختیاری
کد خبر: 3948836
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

انتشار فراخوان نخستین «مسابقات ملی کتاب سه‌ دقیقه‌ای» در چهارمحال‌و‌بختیاری

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی چهارمحال‌و بختیاری از انتشار فراخوان مرحله استانی نخستین دوره «مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای» برای دانشجویان استان خبر داد.

محمدتقی حسین‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی چهارمحال‌و‌بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، اظهار کرد: «مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، آشنایی و انس دانشجویان با کتاب و به اشتراک‌گذاشتن تجربه‌های کتاب‌خوانی آن‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رویداد با حمایت و نظارت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در سال تحصیلی 1399 ـ 1400 به صورت طرح هماهنگ و با مشارکت واحدهای استانی جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود، افزود: موضوع اصلی آن، معرفی کتاب از سوی دانشجویان در قالب ویدئوهای کوتاه سه دقیقه‌ای است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب مورد نظر خود را به صورت مجازی معرفی کرده و از این طریق در این رقابت شرکت کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی چهارمحال‌و‌بختیاری تصریح کرد: براساس آیین‌نامه، شرکت‌کنندگان در این مسابقات دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور خواهند بود.

حسین‌پور مهلت ثبت‌نام در این مسابقات را تا 20 بهمن‌ماه اعلام کرد و گفت: برگزیدگان مرحله مقدماتی مسابقات در مرحله نیمه نهایی و فینال که از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در دو بخش تخصصی و آزاد می‌توانند برای این رقابت، ثبت‌نام کنند که بخش تخصصی به موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص داده شده و در بخش آزاد داوطلبان هر کتابی که توسط انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شده باشد، با علاقه‌مندی به موضوعی، می‌توانند ارائه دهند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی چهارمحال‌و‌بختیاری بیان کرد: تلاش می‌کنیم فهرستی از کتاب‌های مناسب و جذاب در موضوع تخصصی مورد اشاره را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهیم که باید این کتاب‌ها را برای معرفی در اولویت خود قرار دهند، همچنین براساس دستورالعمل مسابقات، اولویت در بخش تخصصی و آزاد با کتاب‌هایی است که در دو سال اخیر به چاپ رسیده و یا به لحاظ تاریخی، فرهنگی و علمی اثر‌گذار باشند.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آیین‌نامه و نحوه برگزاری این مسابقات به نشانی jchb.ir مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 09930485142 و 32320323 تماس حاصل کنند.

حسین‌پور در پایان اظهار کرد: برای شرکت‌کنندگان گواهی حضور صادر خواهد شد و نیز منتخبان استانی، برای حضور در مسابقات نهایی به دبیرخانه مرکزی مسابقات معرفی و با اهدای جوایز ارزنده و لوح سپاس تقدیر خواهند شد.

انتهای پیام
captcha