تفاهم‌نامه همکاری میان دو مرکز آموزشی بین‌المللی المصطفی و دانشگاه اهل بیت(ع) به امضا رسید
کد خبر: 3948176
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
با حضور مدیران ارشد؛

تفاهم‌نامه همکاری میان دو مرکز آموزشی بین‌المللی المصطفی و دانشگاه اهل بیت(ع) به امضا رسید

روسای دو مرکز آموزشی جامعةالمصطفی العالمیه و دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایکنا، جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی علمی و فرهنگی با رویکرد امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی، عصر امروز بین جامعةالمصطفی و دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت‌(ع) در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی، ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت‌(ع) و ابراز خرسندی از همکاری مشترک علمی و فرهنگی این دو نهاد اظهارکرد: در چهار دهه اخیر، پیشرفت‌های علمی خوبی داشته‌ایم و این پیشرفت‌ها در برخی موارد کم‌نظیر بوده‌اند.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان اینکه تولیدات علمی ما در جهان بسیار مهم و حائز اهمیت بوده است، تصریح کرد: البته در کنار تنگنا‌های اقتصادی، در مبادلات علمی هم در تنگنا بوده‌ایم، اما در عین حال، در حوزه‌های مختلف علمی به سرعت پیشرفت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همکاری‌های مراکز علمی داخل کشور و شبکه‌سازی علمی میان مؤسسات علمی کشور باید جدی‌تر گرفته شود، زیرا امروزه از نظر کمیت و کیفیت، مراکز علمی خوبی در کشور داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به رشد علمی ایران پس از انقلاب افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در کشور فقط شصت مؤسسه علمی وجود داشت و امروزه شاهد فعالیت دوهزار مرکز علمی در کشور هستیم و ارتقای کمی در کنار ارتقای کیفی و ایجاد رشته‌های جدید رخ داده و این فرصتی برای پیشرفت علم و ایجاد شبکه علمی بین این مراکز است تا بتوانیم فعالیت‌های علمی را با کیفیت بالاتری انجام دهیم و از سوی دیگر، از اقدامات تکراری بپرهیزیم.

وی ادامه داد: شرکت در مجامع بین‌المللی و نشست‌های جهانی و همچنین افزایش رشته‌های تخصصی در زمینه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی و میان‌رشته‌ای می‌تواند برای شناساندن این دانشگاه به جامعه علمی جهان مؤثر باشد و جامعةالمصطفی اعلام آمادگی می‌کند تا با دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت‌(ع) در قالب انجام پروژه‌ها و نشست‌های مشترک علمی، پایان‌نامه‌ها، تبادل استاد و دانشجو همکاری داشته باشد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جازاری، رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت‌(ع) اظهارکرد: داشتن دیپلماسی علمی در حوزه بین‌الملل و استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دینی در علوم مدرن، دیپلماسی فرهنگی و استراتژی فرهنگی، به منظور درونی کردن آموزه‌های اصیل فرهنگی همچنین دیپلماسی دینی برای بیان اصول دینی و اخلاقی و استراتژی مشخص بین‌المللی برای کیفیت‌بخشی دانشگاه‌های بین‌المللی کشور ضروری است.

وی افزود: افزایش تعداد رشته‌های دانشگاهی و راه‌اندازی رشته‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و حوزه‌های میان‌رشته‌ای، رشد سطح علمی دانشجویان، انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی، افزایش جذب دانشجو، ایجاد زمینه‌های کار‌های فرهنگی- اقتصادی با کشورهای دیگر از طریق دانشجویان دانش‌آموخته دانشگاه، بالا بردن جایگاه علمی دانشگاه در رتبه‌بندی‌های علمی جهانی، عضویت در انجمن دانشگاه‌های جهان اسلام و...، از اهداف مورد نظر در چشم‌انداز آینده این دانشگاه به شمار می‌رود و در دستور کار قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، در پایان نشست، رؤسای دو دانشگاه تفاهم‌نامه مشترک همکاری امضا کردند.

انتهای پیام
captcha