تلاش مسئولان در راستای قانون باشد
کد خبر: 3947768
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
تاکید معاون سیاسی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری:

تلاش مسئولان در راستای قانون باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بایستی تلاش‌ها و محوریت کار مسئولان، قانون و فصل‌الخطاب همه ما در حکومت‌داری و رفتارهای اجتماعی در راستای قانون باشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری ۲۵ دی‌ماه در شورای اداری استان، اظهار کرد: مسئولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی امانت و هدیه الهی است که بخشی از آن بر عهده کارگزاران بوده که لازم است در مسئولیت خود، خدمت بی‌منت برای  مردم را مدنظر قرار دهند تا رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته باشد، بنابر این نگاه به مسئولیت‌ها باید نگاه اعتقادی و دینی باشد.

وی افزود: بایستی تلاش‌ها و محوریت کار مسئولان، قانون و فصل‌الخطاب همه ما در حکومت‌داری و رفتارهای اجتماعی در راستای قانون باشد که اگر به آن احترام بگذاریم، می‌توانیم جامعه را در راستای عدالت پیش ببریم.

مردانی ادامه داد: برای سهولت در امر اداره کار در حکومت، تقسیم وظایف صورت گرفته که هر یک از مسئولان، مسئولیتی را برعهده بگیرد که این مسئولیت‌ها نه تنها، نقطه مقابل یکدیگر نبوده، بلکه مکمل یکدیگر هستند، بنابر این باید تعامل بین‌بخشی میان دیوان محاسبات و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد تا بتوانند اموری که مربوط به دیوان محاسبات و دستگاه‌ها است را تسهیل و در راستای انضباط مالی، حفظ، حراست و صیانت از بیت‌المال پیش رود و این امر توسط مدیران انجام شود.

وی گفت: نباید مدیران به واسطه اینکه دستگاه نظارتی وجود دارد کار خود را انجام ندهند، زیرا مدیری موفق است که با توان مضاعف کار خود را انجام دهد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود محرومیت در استان، بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی موجود در استان، فصل کار حدود شش‌ماه است که باید مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان، بتواند با تمامی دستگاه‌های اجرایی و شورای نظارتی تعامل مطلوب داشته باشد تا مشکلی برای پروژه‌های عمرانی استان ایجاد نشود.

وی ضمن تبریک به مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان، عنوان کرد: مدیرکل سابق دیوان محاسبات هم‌افزایی لازم را با مدیریت عالی، دستگاه‌های اجرایی و شورای نظارتی استان داشتند که این امر نه برای مچ‌گیری، بلکه برای پیشگیری از موضوعات بود، بنابراین لازم است آموزش‌هایی در راستای مسائل بودجه و حسابرسی برای مدیران وجود داشته باشد.

مردانی خاطرنشان کرد: لازم است مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان بیش از پیش با مدیریت عالی استان، دستگاه‌های اجرایی و شورای نظارتی ارتباط و تعامل داشته باشد.

انتهای پیام
captcha