مدیرکل جدید دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری معرفی شد
کد خبر: 3947767
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸

مدیرکل جدید دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری معرفی شد

با حضور علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کشور، کاظم ابهجی به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، کاظم ابهجی، مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان، ۲۵ دی‌ماه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه شعار دیوان محاسبات کشور دیوان فناورانه و مردم‌پایه است، اظهار کرد: اولویت دیوان محاسبات استان اجرای سیاست‌های ابلاغی از مرکز است، یکی از رویکردهای اصلی دیوان محاسبات کشور استفاده از تکنولوژی در حسابرسی بهتر و به‎‌ موقع است.

مدیرکل دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به دنبال تعامل فعال به‌جای تعامل تهاجمی با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای رسیدن به اهداف سازمانی هستیم، افزایش ریسک‌پذیری مدیران باید در دستور کار دیوان محاسبات قرار بگیرد و مدیران نباید به‌ خاطر ترس از نظارت از انجام برخی اقدامات صرف‌نظر کنند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات برای رشد و توسعه چهارمحال و بختیاری در کنار مدیران اجرایی است، عنوان کرد: اگر احساس کنیم مدیری تمایلی برای انجام وظایف محوله ندارد، از ابزار قانونی برای بازخواست امورات انجام نشده توسط مدیر مربوطه استفاده می‌کنیم و مدیر باید پاسخگوی شرح وظایف خود باشد.

ابهجی با تاکید بر اینکه باید عمده مشکلات مردم چهارمحال و بختیاری در گام اول شناسایی شود، تصریح کرد: رفع مشکلات طبقه محروم جامعه موجب افزایش اعتماد عمومی به نظام جمهوری اسلامی می‌شود، نظارت مستمر در حین و بعد از هزینه از سوی دستگاه‌های اجرایی در اولویت دیوان محاسبات استان قرار دارد.

مدیرکل دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: شورای اندیشه‌ورز صیانت از بیت‌المال با استفاده از پتانسیل معتمدین، نخبگان و صاحب‌نظران فارغ از منصب در دستور کار این دیوان قرار دارد.

در ادامه عطاالله نوروزنژاد، مدیرکل سابق دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری، در این جلسه با تاکید بر ارتباط دوسویه مردم با دستگاه‌های نظارتی، اظهار کرد: مقدماتی فراهم شده است که مردم گزارشات خود را به‌صورت مستقیم با دیوان محاسبات در میان بگذارند و در جریان نظارت‌ها و حسابرسی‌ها قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش توان دیوان محاسبات در صیانت از بیت‌المال از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استفاده می‌شود، عنوان کرد: به‌همین منظور شورای اندیشه‌ورز صیانت از بیت‌المال در کشور و چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

نوروزنژاد افزود: یکی از وظایف دیوان محاسبات در استان‌ها ارائه گزارش جامع از هزینه‌کرد بودجه ملی و استانی است، در این گزارش نقاط قوت و ضعف بودجه ارائه و این گزارشات در مجلس تجزیه و تحلیل می‌شود.

مدیرکل سابق دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نظارت و حسابرسی بر هزینه‌کرد بودجه از وظایف این نهاد نظارتی است، خاطرنشان کرد: رویکرد پیشگیرانه نیز در دستور کار دیوان محاسبات قرار گرفته است، بنابر این در حین هزینه‌کرد نیز نظارت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی بنا به دلایلی امکان و فرصت جذب و هزینه بودجه ابلاغی را پیدا نمی‌کنند، بنابر این دیوان محاسبات مشاوره لازم را به مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت جذب اعتبارات در مهلت قانونی می‌دهد تا اعتبارات به نحو مطلوب جذب شود.

انتهای پیام
captcha