30 دی؛ مهلت ارسال آثار به مسابقات «مدهامتان» چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3939147
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

30 دی؛ مهلت ارسال آثار به مسابقات «مدهامتان» چهارمحال‌وبختیاری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه اعضای کانون‌های مساجد تا 30 دی‌ماه برای ثبت آثار در سامانه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت دارند، گفت: تاکنون، بیش از 70 نفر از اعضای کانون‌های استان در این مسابقات شرکت کرده و آثار خود را در سامانه به ثبت رسانده‌اند.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام از علاقه‌مندان در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» و بارگذاری آثار در سامانه «بچه‌های مسجد» تا 30 دی‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون، بیش از 70 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در این مسابقات شرکت کرده و آثار خود را در سامانه به ثبت رسانده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مجازی این مسابقات، تصریح کرد: نفرات برتر استان در هر رشته به مرحله کشوری راه می‌یابد. مسابقات قرآنی مدهامتان که جزو معتبرترین مسابقات قرآنی کشور به‌شمار می‌رود، هر ساله در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی ـ هنری برای جذب و ترغیب حضور بیشتر و بهتر جوانان و نوجوانان از سوی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود که در دوره گذشته با حضور ۸۲۰ نفر از اعضای این کانون‌ها در استان برگزار شد.

مظاهری درباره ضوابط شرکت در مسابقات مدهامتان در سال جاری، بیان کرد: این مسابقات به‌شیوه غیر حضوری و از طریق بارگذاری آثار در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان، مسابقات سراسری اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش و بسیج، طی سال‎های ۹۶ تا ۹۸ رتبه‌های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب کرده باشند و نیز افرادی که حائز رتبه نخست در مرحله استانی مسابقات مذکور شده باشند، نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

مدیر ستادهماهنگی کانون‌های مساجد استان با بیان اینکه رشته‌های اذان و مکبری ویژه آقایان است درباره شرایط اختصاصی این دو رشته، گفت: در رشته اذان، افراد ۹ تا ۱۴ سال باید اذکار اذان را از «الله اکبر» تا «حی علی الصلاه» ضبط و بارگذاری کنند، ضمن اینکه در رشته مکبری، افراد یک اثر از اجرای زنده مکبری نماز دو رکعتی را ضبط و ارسال می‌کنند و آثار در دو رده سنی زیر ۹ سال و ۹ تا ۱۴ سال ارزیابی خواهند شد.

مظاهری شیوه داوری اذان و مکبری را یادآور شد و بیان کرد: در این دو رشته، بخش‌های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می‌شود.

وی در ادامه با تشریح شرایط اختصاصی رشته تلاوت نور (ترتیل)، گفت: این رشته ویژه دختران و پسران ۹ تا ۱۴ سال است که میزان و الگوى تلاوت از سوره‌های یاسین، الرحمن و واقعه به این شرح است: سوره یاسین (فراز ۱: آیات ۱ تا ۱۲ - فراز ۲: آیات ۳۳ تا ۴۰)، سوره الرحمن (فراز ۱: آیات ۱ تا ۱۸ – فراز ۲: آیات ۶۰ تا ۷۸) و سوره واقعه (فراز ۱: آیات ۱تا ۲۴ - آیات ۵۷ تا ۷۴). در این رشته، فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت و وقف و ابتدا داوری می‌شود.

مظاهری بیان کرد: علاقه‌مندان شرکت در رشته قرائت نماز که در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود، باید اثر خود را مربوط به اجرای زنده نماز سه رکعتی که همه اذکار با صدای بلند قرائت می‌شود، تهیه و ارسال کنند. بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط اجرا در این رشته مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان مهلت ثبت‌نام و بارگذاری آثار در سامانه را ۳۰ آذرماه سال جاری اعلام و تأکید کرد: تاریخ ارسال آثار تمدید نخواهد شد. بر اساس آیین‌نامه مسابقات امسال، با توجه به شرایط کرونایی، ضبط اثر در منزل بلامانع است، ضمن اینکه آثار ضبط شده در فضای مسجد دارای اولویت و امتیاز بیشتری خواهد بود.

مظاهری در پایان برخی ضوابط و شرایط مسابقات مدهامتان را یادآور شد و گفت: تخصیص امتیاز ویژه به اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده در سامانه، رعایت پوشش و موازین اسلامی هنگام اجرا، معرفی کامل شرکت‌کننده از خودش در ابتدای اثر بارگذاری شده، ارسال تمامی فایل‌ها در قالب تصویری با حداکثر زمان ۳ دقیقه و حداکثر حجم ۳۰ مگابایت، از مهم‌ترین شرایط شرکت در مسابقات مدهامتان امسال است.

انتهای پیام
captcha