معرفی گروه ریحانةالنبی آبادان / فعالیت تواشیح بانوان همراه با محدودیت
کد خبر: 3938925
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳

معرفی گروه ریحانةالنبی آبادان / فعالیت تواشیح بانوان همراه با محدودیت

مسئول گروه تواشیح ریحانةالنبی آبادان با بیان اینکه تعداد کمی از گروه‌های تواشیح ویژه بانوان در استان خوزستان فعالیت می‌کنند، کمبود استاد متخصص و نبود همراهی مسئولان در پخش آثار هم‌خوانی این گروه‌ها را از دلایل محدود شدن فعالیت آن‌ها دانست.

معرفی گروه ریحانةالنبی آبادان /  فعالیت تواشیح بانوان همراه با محدودیت

به گزارش ایکنا از خوزستان، گروه تواشیح ریحانة النبی آبادان، یکی از گروه‌های فعال تواشیح  استان خوزستان است که به همت تعدادی از بانوان قاری و حافظ قرآن شهرستان تشکیل شده و در سه‌سال گذشته به مناسبت‌های مختلف در مراسم و برنامه‌های بانوان، به اجرای هم‌خوانی پرداخته و مورد استقبال قرار گرفته است.

متن زیر گفت‌وگوی ایکنا خوزستان با یکی از اعضای گروه تواشیح درباره فعالیت‌های این گروه و مسائل پیش‌روی آنها در استان است.

عاطفه خطاریان، عضو گروه تواشیح ریحانة‌النبی آبادان در این‌باره، گفت: گروه ریحانةالنبی اواخر سال ۹۶ در شهرستان آبادان تشکیل شد. این گروه متشکل از هفت نفر از بانوان قاری و حافظ شهرستان است که موفق به کسب رتبه‌های استانی و کشوری در مسابقات مختلف شده‌اند. رده سنی اعضای گروه از ۲۰ تا ۴۰ سال است.

وی درباره حضور این گروه در مسابقات مختلف قرآن کریم، بیان کرد: در اواخر سال 1397 در مسابقات استانی اوقاف به‌عنوان تنها گروه حاضر در مسابقات حضور داشتیم و همچنین تجربه شرکت در مسابقات کشوری قرآن را شهر تبریز را در کارنامه کاری خود داریم.

خطاریان ادامه داد: از ویژگی‌های گروه ریحانة‌النبی تمرین‌های منظم و پیاپی است.‌ یک‌سال گذشته اعضای گروه تمرین‌های هفتگی داشتند که مدتی متوقف و دوباره از سر گرفته شد. برای   پیشبرد اهداف در گروه و پیشرفت آن، از راهنمایی‌های اعضای گروه مصباح‌الهدی آبادان بهره‌مند می‌شویم. همچنین خانم‌ها پاپی و آلبوغیش از اساتید این گروه هستند.

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه در استان خوزستان فعالیت بانوان در گروه‌های تواشیح چندان حمایت نمی‌شود، افزود: فعالیت‌های انفرادی بچه‌های قرآنی به دلیل زحمات خودشان به ثمر می‌نشیند، اما در کارهای گروهی نیاز به حمایت وجود دارد. برای نمونه در زمینه تواشیح استاد  مجرب ویژه بانوان نداریم. تک‌خوانی، هم‌خوانی و فاصله‌گذاری در تواشیح نیاز به نکات فنی و تخصصی دارد و این نیاز جز با حضور مربیان با تجربه برطرف نمی‌شود.

عضو گروه تواشیح ریحانة‌النبی، بیان کرد: با وجود اینکه بیشتر اعضای گروه متاهل هستند، اما همکاری خوبی برای حضور در تمرین‌ها به صورت مرتب و منظم دارند. زهرا آلبوغبیش، سیده محدثه موسوی، رباب بغلانی، مریم جاسمی، فاطمه خمیسی، سید فاطمه بی‌گناه و سیده میعاد موسوی‌زاده از اعضای گروه هستند. شیرین و هاجر رخیصی از دیگر اعضای گروه ریحانة‌النبی بودند که در ابتدا با گروه همکاری داشتند.

خطاریان به اجرای برنامه‌های این گروه اشاره کرد و گفت: برنامه‌های بسیاری را در حوزه علمیه، فاطمیه، حسینیه و مدارس اجرا کرده‌ایم که در این راستا از استقبال خوب بانوان از برنامه‌ها روبرو همراه بودیم.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از خواسته‌های اعضای گروه پخش هم‌خوانی آنها در صداوسیمای شهرستان است، اظهار کرد: برای سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) هم‌خوانی را آماده کرده بودیم که مورد استقبال قرار گرفت و با پیگیری که انجام دادیم، قرار شد در صدا‌و‌سیمای شهرستان اجرا کنیم که با مخالفت برخی از مسئولان روبرو شدیم که نگران ایجاد حواشی پس از پخش بودند. چنین برخوردهایی باعث محدود شدن فعالیت گروه‌های تواشیح بانوان می‌شود.

انتهای پیام
captcha