شناسایی ۲۰ قاری نوجوان لرستانی در قالب طرح «استعدادهای قرآنی»
کد خبر: 3938666
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

شناسایی ۲۰ قاری نوجوان لرستانی در قالب طرح «استعدادهای قرآنی»

کارشناس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان از شناسایی ۲۰ قاری نوجوان در قالب طرح «استعدادهای قرآنی» در لرستان خبر داد.

شناسایی 20 قاری نوجوان لرستانی در طرح استعدادهای قرآنیمعصومه گودرزی، کارشناس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از اجرای طرح «شناسایی و تربیت استعدادهای قرآنی» در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح قرآنی از سال 1395 در استان لرستان آغاز شده و هر سال تعدادی قاری نوجوان شناسایی و آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح قاریان پسر نوجوان در سنین ۹ تا ۱۷ سال در رشته قرائت قرآن شناسایی می‌شوند، افزود: امسال با فراخوان این طرح قرآنی تعداد ۱۵ قاری نوجوان از طریق خودمعرف با ارسال فایل قرائت و یا از طریق اساتید کلاس‌های قرآنی به‌عنوان استعدادهای قرآنی شناسایی شدند که در دوره مجازی آموزشی تربیت استعدادهای قرآنی شرکت  خواهند کرد.

گودرزی گفت: در دوره آموزشی تربیت استعدادهای قرآنی که به‌همت دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار می‌شود، قرائت قرآن و سبک زندگی قرآنی به قاریان نوجوان آموزش داده می‌شود.

کارشناس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، ادامه داد: در این دوره، آموزش تجوید، صوت و لحن و مفاهیم قرآن از سوی حامد داودی و همچنین آموزش سبک زندگی قرآنی به همت امین رسولی به قاریان نوجوان ارائه می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه سال گذشته در قالب طرح شناسایی استعدادهای قرآنی ۵ قاری نوجوان شناسایی شد و این قاریان در دوره قرائت سطح پنج شرکت کردند، بیان کرد: حسین چراغی و امیرمحمد بهزادی از خرم‌آباد، میلاد چگنی و محمدحسین شعبانی از بروجرد و محمدحسین گرجی از ازنا از جمله قاریان نوجوانی بودند که سال گذشته در طرح استعدادهای قرآنی در لرستان شناسایی شدند.

وی در پایان یادآور شد: به قاریانی که موفق به قبولی در آزمون می‌شوند، از سوی دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی لرستان، گواهی‌نامه قرائت سطح چهار و پنج اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha