نمایندگان مجلس با شجاعت مدرس‌گونه به مردم خدمت کنند
کد خبر: 3937642
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
امام جمعه شهرکرد:

نمایندگان مجلس با شجاعت مدرس‌گونه به مردم خدمت کنند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید دارای شجاعت مدرس‌گونه باشند خطاب به آنان، بیان کرد: شما در این راه با انواع تهدیدها و تطمیع‌ها مواجه هستید تا بر وفق مراد بازیگران سیاست حرکت کنید و از این ریل درست خارج بشوید اما باید مراقب باشید.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان، هفتم آذرماه در پیام جمعه این هفته با اشاره به شرایط سخت کرونایی و محدودیت‌های وافر اجتماعی، اظهار کرد: آنچه برای رعایت بهداشت و محدودیت‌های اجتماعی و پروتکل‌ها برای مقابله با ویروس مطرح شده وظیفه و تکلیفی است که باید انجام دهیم اما اینکه نتیجه عمل به این تکلیف و وظیفه چه باشد، طبعا باید تسلیم مقدرات الهی بود. لذا، باید صبوری پیشه کرد و در برابر مقدرات الهی تسلیم باشیم.

وی در ادامه با اشاره به پیام اول این هفته، بیان کرد: پیام اول به بلیه کرونا و موضوعاتی که با آن مواجه هستیم از جمله شهدایی که در این راه تقدیم می‌شود اختصاص دارد؛ جا دارد که به خانواده‌های شهدای عرصه سلامت تسلیت بگوییم، شهدایی که ایثارگرانه و فداکارانه نقش‌‌آفرین بودند و در بیمارستان‌ها در خدمت به بیماران کرونایی مقاومت و جان خودشان را برای سلامت هم‌نوعشان تقدیم کردند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: باید به این شهدا تبریک و تسلیت گفت، به‌ویژه شهیده نورمند که از متخصصان لایق و تأثیرگذار در عرصه پزشکی بود و فداکارانه در این عرصه تلاش کرد، همین‌طور شهادت شهید عرصه امنیت، شهید محمدیوسفی را که در درگیری با هنجارشکنان و اشرار به فیض شهادت نائل شد تسلیت می‌گوییم و قدردان حضور مؤثر نیروی انتظامی عرصه اجتماعی و امنیت هستیم.

وی با بیان اینکه امروز جهاد و تلاش ما برای مستحکم شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌هاست، ادامه داد: اگر در این راه کشته شویم باید بدانیم که زنده و از اجر و جایگاه شهدا بهره‌مند هستیم، این فرصت‌ها را مغتنم بشماریم و بر خدمات و کار و تلاشمان به نظام اسلامی بیفزاییم و بدانیم که در این جهت هرچه تلاش کنیم جهاد است و اگر جان هم تقدیم کنیم، شهادت است.

امام جمعه شهرکرد در پیام سوم خود با اشاره به در پیش بودن روز مجلس همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله مدرس در خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: شما فرصت خدمت و کار، قانون‌گذاری، فرصت ایجاد رفاه در معیشت و امنیت مردم و فرصت خدمت همه‌جانبه به نظام اسلامی را دارید، شما یک ریل‌گذار ارزشمند در درون نظام جمهوری اسلامی هستید و دولت باید در این ریل سالم و صحیح که شما از طریق قانون بنا می‌نهید، حرکت کند.

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه شما نمایندگان مجلس باید دارای شجاعت مدرس‌گونه باشید، افزود: شما در این راه با انواع تهدیدها و تطمیع‌ها مواجه هستید تا بر وفق مراد بازیگران سیاست حرکت کنید و از این ریل درست خارج بشوید.

وی با اشاره به پیام چهارم خود، بیان کرد: روی سخن با کسانی است که به گرم شدن تنورشان توسط بایدن‌ها همچنان دل بسته‌اند و با مکتب ایثار و شهادت بیگانه‌اند، در عین حال که با این مکتب هستند اما با ایمان و تقوا بیگانه‌اند، اگر پای صحبتشان بنشینیم دم از ایمان و تقوا و آرزوی شهادت می‌زنند اما در عمل به دشمن خدا دلخوشند.

حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد: تدبیر آن است که کار به خدا بینجامد، این چه تدبیری است که راه را برای مستکبرین و طواغیت باز بکند و آنان نیز جری بشوند و بر تحریم‌ها بیفزایند، قراردادها را زیرپا بگذارند و زندگی مردم فلج بشود.

وی در پیام پنجم خود با پرداختن به مسئله جهش تولید، بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان در خصوص جهش تولید گله داشتند و معتقدند آن کاری که باید صورت بگیرد راجع به جهش تولید صورت نگرفته است، ایشان انتظار دارند که همه دستگاه‌ها فعال بشوند و جهش تولید را به یک سامان و جایگاه بلند برسانند، انتظار این است که همه دستگاه‌ها در این باقیمانده سال در عرصه‌های علمی، دانش‌بنیان، اقتصادی، کشاورزی، اداری، فرهنگی و ... فعال شوند.

نماینده ولی‌فقیه در پیام ششم خود‌، گفت: باب انتقاد دولت به مردم و مردم به دولت و باب انتقاد دستگاه‌ها نسبت به یکدیگر باز است اما نقد همیشه هم سازنده نیست، نباید تصور جامعه همیشه نقادانه باشد، نقد شرط و شروطی دارد و یکی از شرایط نقد، همراهی نقد با نصح یعنی خیرخواهی است.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: در فرهنگ دینی و قرآنی، از نقد به نصح تعبیر شده و در تعابیری تشویق شده‌ایم و همه نسبت به یکدیگر مأمور هستیم، باید همدیگر را نصحیت و خیر جامعه را از همدیگر مطالبه کنیم و به هم کمک کنیم تا جامعه راه خیر را دنبال کند، باید دانست که نقد همیشه سازنده نیست بلکه گاهی مخرب و گاهی بازدارنده است، گاهی خلاقیت‌ها را از بین می‌برد و مانع رشد می‌شود.

انتهای پیام
captcha