تلاش قرارگاه جهادی امام رضا(ع) برای محرومیت‌زدایی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3937267
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵

تلاش قرارگاه جهادی امام رضا(ع) برای محرومیت‌زدایی در چهارمحال‌وبختیاری

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به هدف قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در راستای محرومیت زدایی گفت: برخی شهرهای چهارمحال‌وبختیاری به معنای واقعی محروم هستند و باید گروه‌های جهادی در شنیده شدن صدای مردم مظلوم مناطق محروم کوشا باشند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید حیدری، دبیر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در استان، عصر روز گذشته چهارم آذرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا، مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و لباس محافظ از سوی اعضای قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در میان کسبه استان توزیع شده است، اظهار کرد: علاوه بر کمک‌های بهداشتی، از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 14 هزار بسته مواد غذایی و 250 سری جهیزیه با کمک بسیج سازندگی در تمامی شهرستان‌های استان در هفته گذشته توزیع شده است.

وی از آماده‌سازی 50 سری جهیزیه دیگر خبر داد و افزود: ارزش هر بسته 10 میلیون تومان بوده و شامل یخچال فریزر، اجاق گاز، فرش، سرویس چینی، سرویس قابلمه تفلون است، امیدواریم این توزیع در روز پنج‌شنبه این هفته صورت بگیرد؛ در مرحله بعدی نیز آماده‌سازی ۲۰۰۰ سری جهیزیه دیگر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

محرومیت‌زدایی؛ هدف قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در استان

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در استان با تأکید بر اینکه شناسایی خانواده‌های فقیر مقدمات خود را داشته و نیازمند تبلیغات فراوان است، ادامه داد: از خیران استان درخواست کمک در این زمینه‌ها هستیم.

حیدری هدف قرارگاه جهادی امام رضا(ع) را محرومیت‌زدایی بیان کرد و گفت: برخی شهرهای چهارمحال‌وبختیاری به معنای واقعی محروم هستند و باید گروه‌های جهادی در شنیده شدن صدای مردم مظلوم مناطق محروم کوشا باشند كه در مرحله نخست اقدامات جهادی را از شهرستان کوهرنگ آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مطالعات اولیه در چهار عرصه بهداشت و درمان، اشتغال، فرهنگی و آموزشی در شهرستان کوهرنگ آغاز شده است، بیان کرد: تمامی اقدامات با همکاری مردم بومی شهرستان صورت گرفته و البته این قرارگاه با همه ادارات همکاری دارد.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در استان از ساخت 13 واحد مسکونی در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ توسط این قرارگاه خبر داد و گفت: این امر با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و قرارگاه محرومیت‌زدایی استان صورت گرفت، هر واحد مسکونی 50 متر مربع بوده و با صرف مبلغی حدود 72 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی با همکاری خیران و دبیر قرارگاه مرکزی امام رضا(ع) ساخته شدند.

حیدری از دو نرم‌افزار نام برد و گفت: نرم‌افزار «سایه» برای هر شخص حساب کاربری ایجاد کرده، خانواده‌های نیازمند شناسایی شده و مشخصات افراد در سامانه ثبت می‌شود، تنها شرح حال زندگی فرد در سامانه ذکر شده و پس از دریافت و ارسال کالا تمامی اطلاعات در سامانه ثبت می‌شود، سامانه «پاکارین» نیز نیروهای داوطلب را از سراسر کشور جذب می‌کند.

شناسایی و گزارش نیازها به خیران

در ادامه عباس داودپور، جانشین قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در استان با بیان اینکه فعالیت این قرارگاه از سال 94 با فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در استان شروع شده است، گفت: این قرارگاه طی چندسال به‌خوبی درخشیده و حائز رتبه‌های خوبی در سطح کشور شده است.

وی از اعتماد مردم نسبت به این قرارگاه قدردانی کرد و ادامه داد: نیت این قرارگاه خدمت‌رسانی و باز کردن گره‌های زندگی مردم بوده و در تمامی شهرستان‌ها رابط مستقر است. این قرارگاه به‌روز بوده و کوچک‌ترین نیازها را شناسایی کرده و برای خیران تهران ارسال می‌شود.

جانشین قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در استان با اشاره به اینکه تعاملات مناسبی با بسیج سازندگی، سپاه و دیگر ارگان‌های انقلابی استان صورت گرفته است، بیان کرد: از همکاری فرماندهی سپاه استان و بسیج سازندگی کمال تشکر را داریم.

انتهای پیام
captcha