استفاده از ظرفیت هتل‌ها برای راه‌اندازی نقاهتگاه در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3936993
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
معاون استاندار مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت هتل‌ها برای راه‌اندازی نقاهتگاه در چهارمحال‌وبختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای راه‌اندازی مکان‌های قرنطینه می‌توان از هتل‌ها و مهانسراها استفاده کرد تا در صورت نیاز، این مکان‌ها به کمک بخش بهداشت و درمان بیاید.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سوم آذرماه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان مطلوب نیست و امکان دارد شرایط بدتر نیز شود، اظهار کرد: طبق بررسی‌ها عامل اصلی افزایش آمار موارد بستری و فوتی‌ها، دورهمی‌های خانوادگی و مراسمات عروسی و ترحیم است.

وی در خصوص راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها و مکان‌های قرنطینه در شهر شهرکرد و تعدادی از شهرهای استان، گفت: متولی نقاهتگاه‌ها سپاه است، برای راه‌اندازی مکان‌های قرنطینه می‌توان از هتل‌ها و مهانسراها استفاده کرد تا در صورت نیاز، این مکان‌ها به کمک بخش بهداشت و درمان بیاید، بدهی به پیمانکار خوابگاه دانش‌آموزی شهرکرد تسویه شود تا بتوان برای نقاهتگاه استفاده کرد.

وی در خصوص فعالیت مداحان و نوازندگان در مجالس شادی و عزا، خاطرنشان کرد: مداحان و نوازندگان نباید به هیچ‌عنوان در این مراسمات شرکت کنند، سازمان تبلغات اسلامی در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد و با متخلفان برخورد شود.

مردانی با اشاره به اینکه گلایه‌های بسیاری مبنی بر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در سرویس حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های برون‌شهری وجود دارد، توضیح داد: حمل و نقل عمومی باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و اجازه افزایش نرخ کرایه را ندارند، شرکت‌های حمل و نقل متخلف به مراجع قضایی معرفی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه در دو روز ابتدایی اجرای محدودیت‌های پویا در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی به‌خوبی اجرا شد، گفت: بیش از ۹۰ درصد اصناف باتوجه به محدودیت‌های اعمال شده صنف خود در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل کردند، بازرسان با کسبه‌ای که از شرایط سوءاستفاده می‌کنند، برخورد می‌کنند.

وی تأکید کرد: قوانین ارائه شده برای اعمال دورکاری و حضور کارکنان با یک سوم و دو سوم در شهرهای قرمز و نارنجی مشمول نیروهای شرکتی نیز می‌شود و مدیران ادارات باید به این نکته توجه کنند.

ضرورت اجرای بهتر پروتکل‌های بهداشتی در مراکز بهداشتی و مطب‌ها

در ادامه، عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد در خصوص ممنوعیت تردد و ورود خروج خودروهای بومی در شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: متأسفانه در اجرای این طرح برخی نکات مورد غفلت واقع شده است و در برخی نقاط کنترل اثربخش نیست و با اهداف طرح فاصله دارد.

وی در خصوص فعالیت بانک‌ها، گفت: بانک‌ها قانون فعالیت با نیمی از پرسنل را رعایت نکرده‌اند و باتوجه به اینکه خدمات بانک‌ها در این ایام کاهش نداشته است این مراکز با تجمع جمعیت روبرو هستند، به‌نظر می‌رسد باید برخی از خدمات غیرضروری بانک‌ها حذف شود.

ارژنگ خاطرنشان کرد: مراکز بهداشتی درمانی، مطب‌ها و داروخانه‌ها پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند، در بازرسی صورت گرفته از بیمارستان هاجر، بخش اورژانس وضعیت مطلوبی نداشت.

فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه باتوجه به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، شهرستان شهرکرد به 27 محله تقسیم‌بندی شده است، گفت: یکی از نیازهای تیم‌های سلامت در این طرح خودرو است، باید ادارات در این راستا همکاری داشته باشند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان شهرکرد مواجه هستیم، بنابراین راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها ضروی است.

انتهای پیام
captcha