ضرورت رفع مشکلات مؤسسات قرآنی / موقوفات بلاتکلیف احیا شود
کد خبر: 3936788
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲

ضرورت رفع مشکلات مؤسسات قرآنی / موقوفات بلاتکلیف احیا شود

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد احیای وقف را از اقدامات دارای اولویت دانست و افزود: متأسفانه در شهرستان‌های تفت و میبد میلیاردها تومان وقف وجود دارد که وضعیت مشخصی ندارند و پیگیری خواهم کرد که وضعیت موقوفات مشخص شود تا از ظرفیت آنها بهره‌مند شویم.

مطالبات قرآنیان را به جد پیگیری می‌کنم / لزوم احیای موقوفات بلاتکلیفبه گزارش ایکنا از یزد، سیدجلیل میرمحمدی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، روز گذشته، 2 آذرماه، در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان پیگیری مشکلات و حمایت از مؤسسات مردم نهاد و بررسی مشکلات در حوزه وقف در شهرستان‌های تفت و میبد را یادآور شد و اظهار کرد: بحث آب یکی از مهمترین اقداماتی است که در اولویت برنامه‌ها قرار دارد تا هرچه زودتر خط دوم انتقال آب به استان انجام شود، زیرا در استان یزد و این دو شهرستان با مشکل آب روبه‌رو هستیم.

وی احیای وقف را از دیگر اقدامات مهم در دستور کار دانست و افزود: متأسفانه در شهرستان‌های تفت و میبد میلیاردها تومان وقف وجود دارد که بدون داشتن وضعیت مشخص رها شده است و پیگیری ویژه خواهم کرد تا وضعیت موقوفات مشخص شود و از ظرفیت آن برای توسعه شهرستان‌های تفت و میبد بهره‌مند شویم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد حمایت از صنایع را از دیگر موضوعات در دستور کار خود در این دوره دانست و بیان کرد: در حال حاضر سرلوحه کارها مدیریت کرونا و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی است تا این بیماری مدیریت و مهار شود.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص واکسن کرونا اظهار کرد: آنچه بیان شد، نشان می‌دهد که واکسن تولید شده در کشور فاز مطالعه حیوانی خود را سپری کرده و در شرف ورود به فاز انسانی است.

میرمحمدی در پاسخ به سؤال ایکنا و با اشاره به حمایت از فعالان قرآنی و رفع مشکل مؤسسات قرآنی در زمینه معافیت مالیاتی با توجه به شرایط کرونا، بیان کرد: در اولین نطق در مجلس شورای اسلامی و در تذکر دو دقیقه‌ای، بحث حمایت از فعالیت‌های قرآنی مطرح کردم و در جلسه‌ با شخص وزیر ارشاد یکی از درخواست‌های جدی در این زمینه بود. همچنین با تعدادی از دوستان در استان نیز جلساتی داشتیم و مقرر شد که بحث معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی اگر طی درخواستی به من اعلام شود قطعاً آن را پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام
captcha