چهارمحال‌وبختیاری؛ متولی تولید محتوای پایه سوم ابتدایی در شبکه شاد
کد خبر: 3931684
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰

چهارمحال‌وبختیاری؛ متولی تولید محتوای پایه سوم ابتدایی در شبکه شاد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مدیریت و تولید محتوا در شبکه شاد در پایه سوم ابتدایی کشور بر عهده این استان است، گفت: تاکنون ۹۲ ساعت محتوای آموزشی در درس آموزش قرآن پایه سوم ابتدایی تولید و بارگذاری شده است.

محمد محمدی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه فعالیت معاونت آموزش ابتدایی استان در تولید محتوا در شبکه شاد شامل سه پروژه جداگانه است، گفت: مدیریت و تولید محتوا در شبکه شاد در پایه سوم ابتدایی کشور بر عهده چهارمحال‌وبختیاری است، تولید محتوای دوره پیش‌دبستانی و تولید محتوای سایر پایه‌ها و مقاطع تحصیلی برای برخی دروس خاص که ضرورت بیشتری دارند، نیز از دیگر پروژه‌های تعریف شده در معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان است.

وی ادامه داد: از زمان آغاز جهاد آموزشی در آموزش و پرورش در پی شیوع کرونا، یک استودیوی کاملاً مجهز جهت تولید فیلم و کلیپ‌های آموزشی ایجاد شد و 150 معلم در پایه‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف پس از گذراندن 34 ساعت دوره آموزشی در زمینه تولید محتوا، در این استودیو به تولید محتوا پرداختند که این محتواها از سوی یک گروه فنی متناسب با نیاز دانش‌آموزان ویرایش هنری شده و آماده بارگذاری در شبکه شاد شدند.

محمدی با بیان اینکه محتوای آموزشی هر ماه از یک ماه قبل در سامانه شاد بارگذاری می‌شود، افزود: پس از بارگذاری مطالب، ارزیابی محتوا با نظرسنجی و کسب اطلاع از دیدگاه دانش‌آموزان، والدین و معلمان در خصوص محتوا در دستور کار قرار می‌گیرد و متناسب با بازخوردها و انتقادات و پیشنهادات، اصلاح و تغییرات لازم در محتوا اعمال می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان در خصوص آمار محتوای تولید شده در شبکه شاد در مقطع ابتدایی، بیان کرد: تاکنون در مقطع سوم ابتدایی، 600 فیلم آموزشی تولید و در شبکه شاد بارگذاری شده که شامل مطالب و محتوای مورد نیاز دانش‌آموزان این پایه تحصیلی تا پایان آذرماه است، برای 72 واحد درسی دوره پیش‌دبستانی نیز تولید محتوا شده است. همچنین ۱۰۰ کلیپ بازی و یادگیری و 123 درس مهم و اساسی در دوره‌ها و مقاطع تحصیلی دیگر تولید و بارگذاری شده است؛ تمامی این محتواها در پایگاه اینترنتی آموزشی اداره‌کل قابل دسترسی است.

محمدی تصریح کرد: در پایه سوم ابتدایی تاکنون 92 ساعت محتوای آموزشی در درس قرآن و 23 محتوا در درس هدیه‌های آسمانی تولید و بارگذاری شده است. در تولید محتواهای قرآن، تمامی نکات آموزشی لازم در زمینه آموزش قرآن اعم از روخوانی، جمع‌خوانی، پیام‌ها و داستان‌های قرآنی رعایت شده و تکالیف متنوع قرآنی دانش‌آموزان با نظارت والدین و مربیان تحت نظارت است و تلاش می‌شود که به نیازهای آموزشی دانش‌آموزان توجه شود و شبیه‌سازی فضای کلاس برای آنان صورت گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: علاوه بر اینکه 150 معلم شاغل در تولید محتوا 34 ساعت دوره آموزشی تولید محتوا را پشت سر گذاشته‌اند، سایر معلمان نیز این دوره‌های آموزشی را در شبکه شاد می‌گذرانند.

محمدی با بیان اینکه این اصرار وجود دارد که در مقطع ابتدایی تدریس درس قرآن بر عهده معلم پایه باشد، گفت: درس قرآن با سایر دروس در ارتباط است؛ لذا معلمان این مقطع آموزش‌هایی را در مباحث روخوانی و روان‌خوانی پشت سر می‌گذارند؛ لذا در مقطع ابتدایی، اعتقادی به این موضوع که معلم قرآن از معلم پایه تحصیلی جدا باشد، وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha