تشکیل کمیته کارشناسی برای تعیین محدودیت‌های کرونایی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3931450
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

تشکیل کمیته کارشناسی برای تعیین محدودیت‌های کرونایی در چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه کمیته‌ کارشناسی برای مشخص شدن ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در استان تشکیل می‌شود، گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در روز پنج‌شنبه هفته جاری در شورای اداری مطرح و مصوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، شامگاه گذشته، پنجم آبان‌ماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه در حال حاضر موضوع بیماری کرونا اساسی‌ترین مسئله در کشور است، اظهار کرد: اگر این بیماری جدی گرفته نشود، شاهد افزایش آمار مبتلایان و به تبع آن، آمار مرگ و میر در روزهای آینده هستیم.

وی افزود: سهل‌انگاری در موضوع مدیریت بیماری کرونا تبعات فراوانی دارد، اساسی‌ترین وظیفه مسئولان در شرایط فعلی برنامه‌ریزی برای پیشگیری از ویروس کرونا است، نباید اجازه دهیم بیماری کرونا در جامعه عادی شود و مردم نسبت به آن بی‌توجه شوند.

وی با تأکید بر اینکه زمان پایان بیماری کرونا مشخص نیست، بیان کرد: مصوبات ستاد کرونا باید به فراخور شرایط تغییر کند، برای مدیریت این بیماری نیازمند یک عزم جهادی هستیم.

عباسی با بیان اینکه اعضای شورای اداری چهارمحال و بختیاری باید نسبت به اجرای مصوبات ستاد کرونا حساسیت ویژه‌ای داشته باشند، گفت: نشستی برای هماهنگی بیش‌تر مدیران برگزار شود و همچنین مدیران موظف به اجرای مصوبات ستاد کرونا هستند.

استاندار افزود: قرارگاهی به‌منظور اجرای مصوبات ستاد کرونا در استان تشکیل شود، همچنین فرمانداران در شهرستان‌ها ناظر بر اجرای مصوبات ستاد کرونا باشند، اگر نیاز به اجرای محدودیت در ورود و خروج باشد، فرمانداران می‌توانند با همکاری مسئولان شهرستانی در ستاد تأمین هر شهرستان برای این موضوع تصمیم و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه اداراتی که فضای کافی برای رعایت پروتکل ندارند و نمی‌توانند فضایی را اضافه کنند باید کارمندان خود را به دورکاری بفرستند، گفت: مادران بارداری که در سه ماه آخر بارداری قرار دارند نیز از فرصت مرخصی زایمان و دورکاری استفاده کنند.

عباسی با بیان اینکه کمیته‌ کارشناسی برای مشخص شدن ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در استان تشکیل می‌شود، بیان کرد: سپس این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در روز پنج‌شنبه هفته جاری در شورای اداری مطرح و مصوب می‌شود.

استاندار با تأکید بر اینکه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مصوب شده لازم‌الاجراست، گفت: برای پیگیری اجرای این مصوبه مجری و ناظر در جلسه شورای اداری مشخص می‌شود، وضعیت استان از نظر شیوع کرونا مطلوب نیست و اگر این بیماری مدیریت نشود امکان وقوع فاجعه وجود دارد.

وی تأکید کرد: برای مدیریت بیماری کرونا نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‌ها از جمله رسانه‌ها، فضای مجازی، گروه‌های مردم‌نهاد و ... در بحث اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم هستیم.

انتهای پیام
captcha