مفتی لبنان: آزادی بیان به معنای اهانت به عقاید دیگران نیست
کد خبر: 3931038
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

مفتی لبنان: آزادی بیان به معنای اهانت به عقاید دیگران نیست

عبداللطیف دریان، مفتی جمهوری لبنان تأکید کرد: اهانت گاه و بی‌گاه به پیامبر اسلام(ص) از سوی افرادی که از مفهوم آزادی بیان سوء استفاده می‌کنند، موجب دشمنی مستمر علیه مسلمانان جهان می‌شود.

مفتی لبنان: آزادی بیان به معنای اهانت به عقاید دیگران نیستبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری النشرة، عبداللطیف دریان، مفتی جمهوری لبنان اهانت به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) در برخی کشورها را موجب دشمنی مستمر علیه مسلمانان جهان و تحریک احساسات آنها توصیف و تأکید کرد: مسئولین این کشورها باید به این وضعیت پایان دهند.

وی با اشاره به این که آزادی بیان، اندیشه و تعبیر به شیوه‌های گوناگون به معنای اهانت به عقاید و مقدسات دیگران نیست، گفت: آزادی بی حد و مرز نیازمند یک بازنگری است.

دیان همچنین بر ضرورت بازگشت به مفاهیم حقیقی آزادی بیان که مبتنی بر احترام به دیگران و عدم اهانت به عقاید و مقدسات آنها تأکید کرد و افزود: اسلام ما را به تعامل با دیگران و گفت‌وگو با دیگران فرا می‌خواند چندانکه پیامبر اسلام(ص) نیز با مسلمانان و غیر مسلمانان این گونه رفتار می‌کردند تا جایی که خداوند ایشان را دارای خلق عظیم توصیف کرد.

مفتی لبنان از نگرانی خود نسبت به این مسئله و شدت گرفتن آن خبر داد به گونه‌ای که کنترل آن از دست حاکمان خارج شود و بر همزیستی مسلمانان با دیگر ملت‌های جهان تأثیر منفی بگذارد.

وی در ادامه تأکید کرد: مسلمانان جهان بر دوستی پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) که علی‌رغم تلاش همه کینه توزان هرگز نورش خاموش و چشمه‌اش خشک نخواهد شد، پایبند خواهند ماند.

انتهای پیام
captcha