جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی خودرویی برگزار می‌شود
کد خبر: 3930973
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی خودرویی برگزار می‌شود

جشنواره سالانه مسلمانان آمریکای شمالی امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت خودرویی در حومه انتاریوی کانادا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از گلوبال نیوز، جشنواره محبوب هنری، فرهنگی و سرگرمی سالانه مسلمانان آمریکای شمالی موسوم به مسلم فست(MuslimFest) امسال در پارکینگ مرکز اسلامی شهر لندن در جنوب غربی انتاریو در کانادا برگزار می‌شود.
 
این برنامه، که بخشی از مناسبت «ماه تاریخ اسلامی» است، از سال 2004 در تورنتو برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا در پارکینگی در شهر لندن برگزار می‌شود و علاقه‌مندان در داخل خودروهای خود در این جشن حاضر می‌شوند.
 
منیر القاسم، مدیر امور دینی مرکز اسلامی جنوب غرب انتاریو، اعلام کرد: امسال برای اولین بار تلاش کردیم که این جشن را در لندن برگزار کنیم و از این بابت خوشحالیم. این برنامه یک جشنواره فرهنگی است و مردم را دور هم جمع می‌کند.
 
این رویداد، که برگزارکنندگان آن را به عنوان بزرگترین رویداد مسلمانان در آمریکای شمالی توصیف می‌کنند، معمولاً در دو روز برگزار می‌شود و ده‌‌ها هنرمند و هزاران بازدید‌کننده در آن شرکت می‌کنند و امسال در مدت زمان سه ساعت سرگرمی‌های زیادی خواهد داشت.
 
القاسم افزود: در این جشنواره مجموعه‌ای از آثار هنری و سرود بدون ساز موسوم به «نشید» اجرا می‌شود. همچنین انواع صنایع دستی و غذا عرضه و اجراهای صحنه‌ای مختلفی برگزار خواهد شد که به دلیل محدودیت‌‌های ناشی از کرونا مردم از داخل ماشین‌های خود از این مراسم بهره می‌برند.
 
این جشنواره یکشنبه، 4 آبان، از ساعت 1 تا 4 بعداز ظهر به وقت محلی برگزار می‌شود. لندن شهری در جنوب غربی انتاریوی کاناداست. اولین مسجد انتاریو و دومین مسجد کانادا در این شهر ساخته شده که در خیابان آکسفورد واقع است و در سال 1964 افتتاح شد. همچنین با توجه به جمعیت آن، بیشترین مسلمانان این کشور را داراست و حدود 5 درصد از جمعیت 400 هزار نفری این شهر مسلمان هستند.
انتهای پیام
captcha