پویش مردمی تحریم محصولات فرانسوی در کویت
کد خبر: 3930933
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

پویش مردمی تحریم محصولات فرانسوی در کویت

مردم کویت در اعتراض به رویکرد ضداسلامی دولت فرانسه، خرید محصولات فرانسوی را تحریم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از Daily Sabah، کاربران شبکه‌های اجتماعی در کویت با ترند کردن هشتگ به رویکرد ضد اسلامی دولت فرانسه اعتراض کرده‌اند و خواستار تحریم محصولات فرانسوی شده‌اند. فیلم‌ها و عکس‌های زیادی از فروشگاه‌های مختلف کویت منتشر شده که قفسه‌های خالی محصولات فرانسوی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این کاربران شبکه‌های اجتماعی عمدتاً در توییتر عکس‌هایی از محصولات فرانسوی را به اشتراک می‌گذارند که مسلمانان باید از خرید آنها اجتناب کنند. لیست تحریم شامل برندهایی مانند Cartier ، Dior ، Chanel ، Nina Ricci ، Givenchy و Lacoste همراه با محصولات غذایی یا تولیدکنندگان خودرو مانند رنو یا سیگار Gauloises است.

الجزیره عربی هم روز جمعه گزارش داد که سوپرمارکت‌ها در کویت در راستای کمپین تحریم شروع به برداشتن محصولات فرانسوی از قفسه‌های خود کرده‌اند.

به دنبال دستور تعطیلی موقت مسجدی در خارج از پاریس از سوی دولت فرانسه، به عنوان بخشی از سرکوب مسلمانان پس از کشته شدن معلمی، که در کلاس خود کاریکاتورهای ضداسلامی را نشان داده بود، پلیس فرانسه به بیش از 50 مسجد و انجمن مرتبط با مسلمانان به بهانه مبارزه با افراطی‌گری حمله کرده است.

پیش از این واقعه، امانوئل مکرون، رئیس‌،جمهور فرانسه از محکوم کردن تصمیم مجله طنز فرانسوی شارلی ابدو برای بازنشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر(ص) خودداری کرد. مکرون از این مجله حمایت کرد و قول انجام اقداماتی را علیه «جدایی‌طلبی اسلامی» داد.

انتهای پیام
captcha