مسئولان عرصه را برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مهیا کنند
کد خبر: 3930858
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

مسئولان عرصه را برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مهیا کنند

امام جمعه شهرکرد گفت: مسئولان عرصه اجتماعی را برای رعایت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مهیا کنند، از جمله گسترش خدمات دولت الکترونیک را در دستور کار قرار دهند و تا حد امکان از تجمع مردم و ایجاد اجتماعات جلوگیری کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 2 آبان‌ ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت نوجوان آزاده شهید محمدحسین فهمیده، اظهار کرد: برخی افراد کج‌فهم‌ و تهی از معارف شهید و شهادت، حرکت عارفانه این بسیجی عارف و انقلابی را زیر سوال می‌برند و آن‌را نوعی خودکشی تلقی می‌کنند حال آنکه در جریان دفاع مقدس، همه شهدا و رزمندگان به استقبال مرگ رفتند و حضور در تمام عملیات‌ها به معنای استقبال از مرگ برای پیشبرد اهداف بود.

وی ادامه داد: این شهید انقلابی کم‌سن و سال اما با درک بالا وقتی دید با انفجار یک تانک و ضربه به دشمن ولو به قیمت جان خودش می‌تواند لشگر خودی را تهییج و تقویت کند از جان خود دریغ نکرد و شهادت‌طلبانه ایستاد، روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان در سالروز شهادت شهید فهمیده به‌منظور تاسی نوجوانان به این عارف شهید است که امام خمینی(ره) او را رهبر خود خواند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و با یادآور شدن خدمات این مجموعه در عرصه‌های گوناگون، گفت: نیروی انتظامی در حوزه‌هایی نظیر مبارزه با مواد مخدر و قاچاق، مقابله با اراذل و اوباش و هنجارشکنان، سارقان و ناامن‌کنندگان جامعه، ارائه خدمات در بخش رانندگی در جاده‌ها و شهرها، نظارت بر اماکن عمومی و ... منشا خدمات ارزشمند به مردم است.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه در مسئله کرونا دو مطالبه اصلی وجود دارد، تصریح کرد: مطالبه نخست از مردم است که کرونا را جدی بگیرند، کرونا واقعیت و خطری است که بیخ گوش همه ما قرار دارد و هر لحظه ممکن است خود و خانواده ما را گرفتار کند لذا مردم باید بیش از گذشته با رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مراقب سلامتی خود باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: مطالبه دوم خطاب به مسئولان است که عرصه اجتماعی را برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهیا کنند، از جمله گسترش خدمات دولت الکترونیک را در دستور کار قرار دهند و تا حد امکان از تجمع مردم و ایجاد اجتماعات به‌هم فشرده جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام نکونام کار فرهنگی را یکی دیگر از مطالبات از مسئولان عنوان کرد و گفت: باید با کارهای فرهنگی در رسانه ملی، تریبون‌های نماز جمعه، رسانه‌ها و ... مردم را به رعایت نکات بهداشتی توجه داد که البته این کار انجام می‌شود و موضوع کرونا موضوع اصلی جامعه است.

وی تأکید کرد: مشکل ما مخاطبانی نیستند که گوش شنوا دارند چرا که مؤمنان و اهل ایمان از ضوابط تبعیت می‌کنند همچنان که شاهد بودیم مقام معظم رهبری از مردم خواستند که پیاده‌روی اربعین نروند و مردم هم تبعیت کردند، مشکل ما عده قلیلی هستند که ضوابط ستاد کرونا و تذکرات رسانه‌ها را جدی نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام نکونام با قانون‌گریز خواندن این افراد، توضیح داد: مجریان باید با این افراد برخورد قاطع داشته باشند، این مطالبه مردم از مسئولان وجود دارد که دستورالعمل‌های بهداشتی با قاطعیت اجرا شود چرا که جایی برای ضعف در اجرای ضوابط وجود ندارد و جان جامعه در معرض خطر است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد تأکید کرد: امروز جای ملاحظات سیاسی در مقابله با کرونا نیست و حتی اگر لازم باشد باید با اعمال حکومت نظامی به مبارزه با این بیماری برخاست، عده قلیل قانون‌شکن را نیز باید با قانون به تبعیت واداشت تا سلامت جامعه تامین شود.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به در پیش بودن شهادت امام حسن عسگری و آغاز امامت امام عصر(عج)، بیان کرد: ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام حسن عسگری(ع) همواره تحت محاصره و کنترل حاکمان قرار داشتند اما با همان شرایط دشوار به هدایت مردم می‌پرداختند، امام یازدهم شیعیان بیشتر عمر مبارکشان را در لشگرگاه در حصر بودند و به کمک وکلای خودشان وظیفه ولایت و امامت را بر مردم انجام می‌دادند، ایجاد این فاصله و واسطه از آن جهت بود که مردم به غیبت امامشان عادت کنند یعنی در محضر امام(ع) نباشند اما از ولایت ایشان برخوردار باشند.

امام جمعه شهرکرد گفت: ما نیز از ولایت و هدایت امام زمان(عج) در پس پرده غیبت بهره‌مند هستیم و شاهدیم که ایشان یاری‌گر رهبری و ملت و انقلاب هستند؛ این شرایط آزمون است تا از امام غائب تبعیت کنیم و به عهدی که با انقلاب اسلامی بسته‌ایم پایبند باشیم چرا که می‌دانیم پیروزی با ماست و این پرچم امامت و ولایت را که بلند کرده‌ایم روزی جهانی می‌شود و تمام دشمنان محو خواهند شد.

انتهای پیام
captcha