طرح میراث‌بانان افتخاری در کرمان اجرا می‌شود
کد خبر: 3930244
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

طرح میراث‌بانان افتخاری در کرمان اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان با اشاره به اجرای طرح میراث‌بانان افتخاری، گفت: این طرح در راستای حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی این استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان عصر دیروز دوشنبه، 28 مهرماه در نشست معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی کرمان گفت: تعامل با نیروی انتظامی موجب کاهش جرایم در حوزه میراث فرهنگی و تسهیل مسیر حرکت مأموریت‌های یگان حفاظت در رسیدن به اهداف سازمانی می‌شود.

وی به اجرای طرح میراث‌بانان افتخاری در استان کرمان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف ایجاد شبکه‌ای گسترده از اقشار مختلف جامعه و استفاده از ظرفیت، استعداد و توانایی آن‌ها به‌منظور مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تسهیل روند انتقال مفاهیم به مردم در راستای احترام و صیانت از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی اجرا می‌شود.

فعالی با بیان اینکه تاکنون 110 نفر در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان کرد: در حال حاضر 40 پایگاه یگان حفاظت در سطح استان کرمان وجود دارد که از سوی 198 نیروی آموزش‌دیده اداره می‌شوند.

علیرضا پریور، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در سال‌های گذشته همکاری خوبی بین نیروی انتظامی و اداره‌کل میراث فرهنگی استان وجود داشته است، گفت: باید مدیریت یگان حفاظت میراث فرهنگی را به افرادی بسپاریم که علاقه‌مند و دارای سوابق قابل قبولی در این حوزه باشند.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست سیدعلی حسینی به‌عنوان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان معرفی و از زحمات سیدهادی جعفری که به مدت یک سال سرپرستی این فرماندهی را برعهده داشت، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha