معرفی برگزیدگان سوگواره «از عرشیان نینوا» در بوشهر
کد خبر: 3930234
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

معرفی برگزیدگان سوگواره «از عرشیان نینوا» در بوشهر

برگزیدگان مرحله نخست دومین سوگواره شعر عاشورایی «از عرشیان نینوا» در بوشهر معرفی شدند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، غلامرضا ابراهیمی، دبیر دومین سوگواره استانی شعر «از عرشیان نینوا» صبح سه‌شنبه، 29 مهرماه، گفت: پس از دریافت، کدگذاری و ارزیابی آثار، برگزیدگان مرحله نخست دومین سوگواره استانی شعر عاشورایی معرفی شدند.

وی افزود: دومین سوگواره استانی شعر عاشورایی از عرشیان نینوا، با همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر و با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، در ۲ بخش عمومی (عاشورا، اربعین و نهضت حسینی) و بخش ویژه (حضرت زینب(س)؛ پیام‌رسان کربلا) برگزار شد.

ابراهیمی تصریح کرد: فراخوان پوستر این رویداد ادبی ۲۳ شهریورماه با حضور اصحاب رسانه و شماری از شاعران آیینی استان رونمایی و در مدت کمتر از ۲۵ روز با استقبال کم‌نظیر شاعران آیینی روبه‌رو شد.

دبیر دومین سوگواره استانی شعر از عرشیان نینوا اظهار کرد: در این مدت نزدیک به ۴۰۰ اثر از یکصد شاعر آیینی استان به دبیرخانه ارسال شد. آثار رسیده بدون نام و به‌صورت کدگذاری تا آخرین مرحله در اختیار هیئت داوران قرار گرفت و با نهایت دقت و صیانت، تمام آثار بدون توجه به نام و نشان شاعر و تنها از روی فرم ویژه داوری و کیفیت شعرها مورد ارزیابی قرار گرفت.

ابراهیمی تصریح کرد: داوری این دوره از سوگواره را مجید عابدی، حیدر منصوری و بشیر علوی از چهره‌های ‌برجسته شعر آیینی و حوزه پژوهش و نقد ادبی استان برعهده داشتند.

دبیر دومین سوگواره استانی شعر عاشورایی هدف از برگزاری این سوگواره را کشف و تقویت ظرفیت‌های ادبی استان در سطح‎های مختلف و نشر و گسترش فرهنگ بی‌بدیل عاشورا عنوان کرد.

ابراهیمی افزود: تمام تلاش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، برگزاری حضوری این رویداد ادبی است؛ اما با توجه به شرایط حاکم بر کشور، مشروط به نظر متولیان سلامت استان است که در صورت فراهم نبودن شرایط، مراسم اختتامیه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس آرای هیئت داوران در بخش نوجوان به ترتیب الفبا هانیه بردستانی از کاکی، فاطمه‌‌سادات حسینی از بوشهر، کوثر علایی از بردخون، ریحانه فیاضی از بوشهر و علی میرزایی از دیّر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند. در بخش جوانان این سوگواره نیز اسلام ابراهیمی از دشتی، بهراد باغبانی‌نیک از عالیشهر، محمد تابناک از خورموج، فخرالسادات تقی‌زاده از بوشهر، قاسم رضایی از کاکی، زهرا رئیسی، حدیث زنگنه و سبحان زنگی از بوشهر، حمید ظریف‌خواه از کاکی، زینب کاظمی از دیر، ظهیر محمودی و عقیل نجار از بردخون به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

ابراهیمی گفت: در بخش بزرگسال نیز به ترتیب الفبا مازیار اسدی از خورموج، عباس بی‌شک و فریبا جلالیان از برازجان، علی‌حسین جمالی از عالیشهر، عاتکه حیدری از بوشهر، غلامعباس خرم‌آبادی از گناوه، مهوش خرَد از بوشهر، قاسم درویشی از دوراهک، ابراهیم درویشی از آبدان، فرخ‌بانو رزمی از خورموج، مرضیه رشتی از دیلم، معصومه زمردی از دیلم، عبدالحسین فخرایی و علیرضا کاشف از بوشهر و یحیی وحیدی از دوراهک به‌عنوان منتخب انتخاب شدند.

دبیر دومین سوگواره استانی شعر از عرشیان نینوا گفت: در بخش ویژه نیز راضیه باقرزاده از بندر ریگ، سید‌محمد‌علی حسینی از دشتی، امیر صداقت‌خواه از دیلم، خاقان کرمی از آبدان، ظهیر محمودی از بردخون، محمد مرادی از دشتی و یحیی وحیدی از دوراهک به‌عنوان برگزیده به مرحله نهایی سوگواره راه پیدا کردند. هرگونه تصمیم در مورد چگونگی برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهایی از طریق کانال سوگواره و رسانه‎ها اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha