تلاوت قاریان فارس را از رسانه ملی بشنویم
کد خبر: 3930225
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲

تلاوت قاریان فارس را از رسانه ملی بشنویم

معاون سیمای فارس اعلام كرد كه با همكاری خبرگزاری ایكنا، مجدداً نخبگان قرآنی در شبكه فارس معرفی می‌شوند و تلاوت‌ها برای اخذ مجوز از شورای عالی قرآن ضبط و در نهایت از رسانه ملی پخش می‌شود.

سال‌های سال بود كه درخواست و دغدغه نخبگان قرآنی و قرآن‌دوستان استان فارس، پخش تلاوت و نواهای آسمانی قاریان، حافظان و مؤذنان برتر و  معرفی نخبگان قرآنی از تریبون رسانه ملی بود. بارها این مطالب پیگیری و درخواست نخبگان قرآنی استان فارس  مطرح شد و به‌زودی تلاوت‌های آسمانی نخبگان قرآنی استان فارس را بعد از وقفه چند ساله از صدا و سیما خواهیم شنید. گرچه تلاوت‌ها در برنامه‌های زنده هر روز ماه مبارک رمضان به‌صورت ترتیل‌خوانی مشاهده می‌شد، اما اجرای قرائت‌های تحقیق و اذان آن هم در اوقات شرعی صدا و سیما، یكی از درخواست‌های به‌حق نخبگان قرآنی بود.

صدا و سیمای فارس در سال جاری برخورد بسیار مناسب و به‌جایی درباره این درخواست قرآنیان نشان داد و در این زمینه همكاری بسیار خوب و در خور قدردانی انجام داد. در گام نخست شروع به معرفی نخبگان قرآنی در برنامه زنده اجتماعی خود كرد و در گام‌های بعد به سراغ پخش تلاوت آنان می‌رود.

علی‌رضا باغبان‌منش، معاون سیمای صدا و سیمای فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا فارس، اظهار کرد: به یاری خدا از روز شنبه، 3 آبان‌ ماه مجدداً به معرفی نخبگان قرآنی از طریق رسانه ملی خواهیم پرداخت. در برنامه زنده تلویزیونی «چلچراغ» تلاش می‌كنیم تا هر شب یكی از نخبگان قرآنی استان فارس را معرفی كنیم كه در این زمینه نیاز به همكاری خبرگزاری ایكنا برای شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی داریم.

باغبان‌منش با اشاره به درخواست پخش تلاوت قاریان و حافظان و همچنین مؤذنان برتر استان فارس از صدا و سیمای فارس گفت: این مهم در دستور كار قرار دارد.

معاون سیمای صدا و سیمای فارس گفت: خبرگزاری ایكنا، قاریان، مرتلان و مؤذنان برتر استان فارس را به ما معرفی كند تا ما آنان را برای ضبط تلاوت‌ها دعوت كنیم و بعد از انجام كار ضبط، جهت گرفتن تأئیدیه تلاوت‌ها را به شورای عالی قرآن ارسال می‌كنیم و در صورت تأیید این شورا، تلاوت‌ها را از شبكه فارس پخش خواهیم كرد.

یادآور می‌شود، در هفته گذشته باغبان‌منش به ایكنا خبر داده بود كه شورای عالی قرآن مجوز پخش تلاوت‌های زنده قاریان و حافظان قرآن را برای صدا و سیمای فارس صادر كرده است.

انتهای پیام
captcha