آغاز ساخت صحن بقعه امامزاده حمزه‌علی(ع) بلداجی
کد خبر: 3930131
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

آغاز ساخت صحن بقعه امامزاده حمزه‌علی(ع) بلداجی

پس از ۱۰ سال توقف کار، پروژه ساخت صحن امامزاده حمزه‌علی‌(ع) بلداجی همزمان با پنجمین روز دهه وقف آغاز شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۲۸ مهرماه همزمان با پنجمین روز از دهه وقف، پروژه احداث صحن حرم امامزاده حمزه‌علی بلداجی پس از 10 سال آغاز شد.

عظیم کاویان‌نژاد، رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم اظهار کرد: پس از صدور تأییدیه‌های لازم و رفع اختلافات بین ادارات اوقاف و امور خیریه استان و میراث فرهنگی و گردشگری، امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هیئت امنا و خادمان، مسئولان مراکز افق بقاع و مجموعه اوقاف و امور خیریه استان و با تلاش عوامل عمرانی، عملیات بتن‌ریزی پروژه آغاز می‌شود.

وی افزود: این پروژه با توجه به اینکه به تأیید سازمان میراث فرهنگی نیز رسیده با مساحت 1000 مترمربع و اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شد، برآورد هزینه اولیه پروژه امامزاده حمزه‌علی تا پایان بهره‌برداری 120میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود. این پروژه عمرانی به‌عنوان یکی از پروژه‌های شاخص استانی با رعایت معماری اسلامی و حفظ بافت و طرح سنتی آغاز شده است، که ظرفیت اشتغال در جوار این بقعه متبرکه به‌صورت مستقیم برای 500 نفر فراهم شده است.

کاویان‌پور بیان کرد: حدود 120 میلیارد ریال برای بهره‌برداری از ساخت حرم پیش‌بینی شده که امیدواریم با مشارکت‌های مردمی و نذورات بقعه متبرکه، از لحاظ مالی با کمبود مواجه نشده و با تسریع در پیشرفت این عملیات عمرانی بتوانیم آن‌را ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: متأسفانه شرایط کرونایی در سال جاری، تعطیلی بقاع متبرکه را در پی داشته که این امر منجر به کاهش شدید نذورات و درآمد در بقاع و مجموعه‌های گردشگری در جوار این امامزاده شده است.

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف استان اظهار کرد: امامزاده حمزه‌علی با توجه به اینکه یکی از امامزادگان شاخص در کشور بوده و سالیانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر و زائر است، مستعد سرمایه‌گذاری‌های زیادی است. همچنین با توجه به اینکه فرصت سرمایه‌گذاری در طرح توسعه باغات و کشاورزی فراهم شده است، اداره اوقاف و امور خیریه استان آمادگی خود را برای همکاری با سرمایه‌گذاران اعلام می‌کند.

انتهای پیام
captcha