دومین برگزیده مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی معرفی شد + عکس
کد خبر: 3929721
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵

دومین برگزیده مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی معرفی شد + عکس

مسعود خیری به عنوان نفر برتر مرحله اول پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در جلسه قرآن مهدی غلام‌نژاد انتخاب شد.

به گزارش ایکنا؛ دومین مرحله مقدماتی پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان تهران شامگاه گذشته، 25 مهرماه در جلسه مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم در محل مسجد صاحب‌الزمان(عج) سعیدآباد شهریار برگزار شد.

این جلسه در حالی برگزار شد که کشورمان در شرایط ویژه‎ای از لحاظ شیوع بیماری کرونا بوده و به همین دلیل بسیاری از محافل و مجالس عمومی قرآن کریم تعطیل و یا نیمه‌تعطیل شده است.

این محفل قرآنی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی میزبان مرحله مقدماتی جشنواره پانزدهم تلاوت‌های مجلسی و علاقه‌مندان به ساحت مقدس کلام‌الله مجید در سطح شهرستان شهریار بود.

طی برگزاری این جلسه که قاریان مختلفی از شهرستان شهریار، اندیشه، کرج و نیز برخی از قاریان مطرح شهر تهران در آن حضور داشتند، مهدی دولت‌آبادی، محمدرضا روحی، مهدی اسدی، علیرضا روزبهانی، ابوالفضل میرزایی، مسعود خیری، محمد طاهری و تعدادی از نوجوانان قرآنی همچون حسین شایگانی، سیدمحمد سیدصادقی، محمدرضا اجاقی، معین اسدپور، محمدرضا کرمی و علی‌اکبر شادکام تلاوت‌های خود را ارائه کردند.

در ادامه این محفل قرآنی که با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم همچون محسن قاسمی، وحید خزایی، جعفر فردی، محمدرضا بهرامی و داوود جعفری، دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد، مسعود خیری با کسب بیشترین آرای مردمی و ناظران جلسه به مرحله بعدی جشنواره راه یافت.

در حاشیه این برنامه نیز داوود جعفری، دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی طی سخنانی از کم و کیف بخش ترتیل و تمدید زمان برگزاری این بخش از جشنواره خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته بیش از ۲۴۶ اثر از مجموع ۴۰۳ اثر ارسالی مجوز ورود به بخش داوری اولیه را کسب کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه غالب آثار ارسالی کیفیت لازم برای بخش داوری اولیه را نداشتند، ادامه داد: برخی از عزیزان که تعداد ایشان کم هم نبوده است، با دبیرخانه و مسئول برگزاری جشنواره تماس برقرار کرده و خواهان تمدید مهلت ارسال اثر در بخش ترتیل شدند.

جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه روند برگزاری جشنواره در زمینه تمدید مهلت ارسال آثار بیشتر از چهار یا پنج روز نیست، آمادگی خود را برای داوری اولیه از ابتدای آبان‌ماه اعلام کرده بودیم، اما با توجه به اینکه آثار تعدادی از شرکت‌کنندگان به لحاظ بیماری سرماخوردگی و کووید ۱۹ کیفیت لازم را نداشت، سعی کردیم تا حداکثر ۱۰ روز به مهلت ارسال آثار اضافه کنیم. البته هماهنگی داوران برای بار دوم منجر شد که مدت تمدید کمی بیشتر از حد معمول رقم بخورد تا داوران نیز بتوانند به موقع برای داوری حضور داشته باشند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی تصریح کرد: اگرچه تمدید مدت ارسال آثار کار را برای ما سخت‌تر و برنامه‌ریزی‌ها را طولانی‌تر می‌کند، اما با توجه به استقبال فراوان مردم از جشنواره و فرهنگ عمومی قرآن که پای اصلی و ثابت آن مستمعان، قرآنیان و مردم شریف هستند، اقدام به تمدید مهلت ارسال آثار کردیم.

یادآور می‌شود، سومین بخش از مرحله مقدماتی رشته قرائت زیر ۱۷ سال جشنواره تلاوت‌های مجلسی نیز روز ۳۰ مهرماه در جلسه علی محرابی واقع در محله ازگل تهران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به صفحه رسمی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در پیام‌رسان اینستاگرام به نشانی ftfquran@ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha