رمز موفقیت حافظ روشندل یزدی / دعایی برخاسته از دل
کد خبر: 3929405
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

رمز موفقیت حافظ روشندل یزدی / دعایی برخاسته از دل

ایکنا یزد به مناسبت 24 مهرماه، روز جهانی نابینایان، با انسیه‌السادات رضوی، دانش‌آموز روشندل یزدی، که توانسته قرآن را حفظ کند و در رقابت با دانش‌آموزان عادی صاحب رتبه‌های برتر شود به گفت‌وگو نشست.

رمز موفقیت حافظ روشندل یزدی / دعایی برخاسته از دلانسیه‌السادات رضوی، دانش‌آموز روشندل یزدی، به مناسبت 24 مهرماه، روز جهانی نابینایان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: متولد 1382 و محصل دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای مطهری یزد هستم و از 6-5 سالگی در مسیر حفظ قرآن قرار گرفتم و پس از آن که لطف خداوند شامل حالم شد. با تشویق و حمایت خانواده ثابت قدم شده و ادامه این مسیر به آسانی صورت می‌گرفت و البته در مدرسه نیز مورد تشویق برخی از معلمان قرار گرفتم.

وی ادامه داد: کم‌کم تشویق و با رضایت خانواده و علاقه خودم و با توجه به اینکه به عنوان یک روشندل قرار بود، پا در عرصه قرآنی بگذارم و از طرفی محدودیت سنی و اینکه بخواهم در کنار بزرگسالان به حفظ بپردازم، در مهد قرآنی که مدنظرم بود نتوانستم ثبت‌نام کنم اما در یکی دیگر از مهدهای قرآنی یزد ثبت‌نام و در کلاس‌ها شرکت و حفظ را زیر نظر مربی آغاز کردم.

رضوی که در پایه دوازدهم در حال تحصیل است، در مسابقات حفظ 10 جزء قرآن و در رقابت با دانش‌آموزان عادی مقام سوم کشوری را به دست آورده است، رمز موفقیت خود را استاد پرهیزگار می‌داند و گفت: در این راه علاوه بر لطف بیکران الهی با استفاده از گوش دادن به صوت‌های استاد پرهیزگار، توانستم موفق شوم و در مراحل بعدی سرکارخانم حیدری مربی قرآن و خانواده‌ام کمک شایانی کردند.

یک قدم از تو، صد قدم از من

رتبه اول رشته حفظ ده جزء و رتبه اول مسابقات قرآنی منطقه‌ای بصائر از دیگر افتخارات این روشندل یزدی در سطح کشور است که این افتخارات را لطف خداوند می‌داند که شامل حال وی شده و می‌گوید: خداوند فرمود: اگر یک قدم بیایی من صد قدم به شما نزدیک می‌شوم، هر چند اوایل که می‌خواستم، وارد عرصه قرآن شوم با مخالفت اطرافیان مبنی بر اینکه ورود به این عرصه برای تو با سختی شدید همراه است، بود اما با تشویق و حمایت خانواده و لطف خدا پا در عرصه قرآن گذاشته و تاکنون با موفقیت ‌های زیادی همراه بودم به نحوی که توانستم حفظ کل را به اتمام برسانم.

رضوی افزود: در این سال‌ها اثرات قرآن را در زندگی به خوبی حس کرده‌ام به نحوی که حفظ قرآن برایم آسان شد و اینکه شاید گاهی عنوان شود، شرکت در کلاس‌ها روی درس و امتحانات تاثیر داشته و فرصت درس خواندن را کاهش دهد اما به نظرم در زندگی من باعث موفقیت در امتحانات شد. گاهی سر جلسه امتحان وقتی با مشکلی مواجه می‌شدم با خواندن یک آیه از قرآن قبل از امتحان، آرامش گرفته و همین باعث موفقیت در تحصیل هم شد.

آرامشی که در هیچ جا یافت نمی‌شود

این روشندل یزدی با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه یک فرد نابینا در جامعه قرار دارد بیان کرد: متأسفانه آنچه باعث ناراحتی فرد نابینا می‌شود، نگاه‌های مردم است. فکر می‌کنند چون یک فرد نابیناست، نمی‌تواند کار خاصی را انجام دهد و این معلولیت فرد را ناتوانی می‌دانند اما به نظرم معلولیت هیچ گاه نمی‌تواند در توانمندی افراد تأثیرگذار باشد و افراد روشندلی در جامعه هستند که موفقیت‌های زیادی را کسب کرده و حتی بیشتر از افراد عادی درخشش داشته‌اند، هر چند این دید و نگاه گاهی غیرقابل تحمل می‌شود اما لطف خداوند آن را کمرنگ می‌کند.

رضوی گفت: دعا می‌کنم همه افراد جامعه در مسیر قرآن قرار گیرند و قرآن را در زندگی خود پیاده کرده و در این راه قدم بردارند زیرا که قرآن آرامشی در زندگی و جامعه ایجاد می‌کند که این آرامش را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان یافت.

انتهای پیام
captcha