ضرورت اخذ تصمیمات مقطعی در مقابله با کرونا / دانش‌آموزان مهم‌ترین حلقه انتقال ویروس هستند
کد خبر: 3926584
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸

ضرورت اخذ تصمیمات مقطعی در مقابله با کرونا / دانش‌آموزان مهم‌ترین حلقه انتقال ویروس هستند

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برخی تصمیمات مقطعی باعث شکستن چرخه بیماری می‌شود، گفت: شاید دانش‌آموزان در موقع ابتلا به کرونا علائم نداشته باشند، اما مهم‌ترین حلقه انتقال این ویروس به شمار می‌آیند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت شامگاه گذشته ۹ مهرماه در جلسه مدیریت بیماری کووید-۱۹ در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه از روزهای پایانی بهمن‌ماه سیستم بهداشت و درمان درگیر بیماری کرونا شد، اظهار کرد: جلسات تصمیم‌گیری برای مدیریت این بیماری باید دوسویه باشد و تمامی مدیران در مباحث شرکت کنند، درس‌آموخته‌های هفت ماه گذشته باید استفاده شود.

وی ادامه داد: ویروس کرونا تغییر ساختاری نداشته، تنها قدرت سرایت و انتقال آن در جامعه افزایش داشته و در بسیاری از کشورها سهل‌انگاری مسئولان دولتی از عمده‌ترین دلایل افزایش آمار مبتلایان بوده است، خوشبختانه در اوایل شیوع ویروس کرونا مردم همکاری خوبی را با سیستم بهداشتی و درمانی داشتند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات اخیر موجب افزایش شمار بیماران سرپایی و بستری کرونایی در کشور شد، گفت: نگرانی عمده سیستم بهداشت و درمان از تعطیلات پیش ‌رو در ماه جاری است. باید در تصمیم‌گیری‌ها قاطع عمل کنیم.

جان‌بابایی با تقدیر از عملکرد مسئولان چهارمحال و بختیاری در مدیریت بیماری کرونا، افزود: این استان برخلاف پیش‌بینی‌ها و قرار گرفتن در بین استان‌های پرخطر از جمله اصفهان، خوزستان و ... این بیماری را به خوبی در ماه‌های اولیه مدیریت کرد و در بازدیدی که از چند بیمارستان استان صورت گرفت، روند ارائه خدمات مطلوب ارزیابی شد.

معاون درمان وزیر بهداشت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و جریمه را از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با کرونا دانست و بیان کرد: اگر این موارد در فصول سرد سال نیز رعایت شود، قطعاً آمار ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نیز کاهش چشمگیری پیدا می‌کند، زیرا قدرت سرایت آنفلوآنزا از کرونا کمتر است.

وی در خصوص آموزش حضوری در مدارس تأکید کرد: شاید دانش‌آموزان در موقع ابتلا به کرونا علائم نداشته باشند، اما مهم‌ترین حلقه انتقال این ویروس به شمار می‌آیند. پیشنهاد می‌شود مدارس به صورت مجازی برگزار شوند، زیرا حضور ۶۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس استان به خصوص شهرهای بزرگ نگران‌کننده است.

جان‌بابایی با بیان اینکه برخی تصمیمات مقطعی باعث شکستن چرخه بیماری می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در تعطیلی برخی مراکز نمی‌تواند تحکمی عمل کند و سایر دستگاه‌های متولی باید همکاری لازم را انجام دهند. هدف ما کاهش مرگ و میر ناشی از کروناست.

انتهای پیام
captcha