آمادگی بسیج برای حل مشکلات تولیدکنندگان
کد خبر: 3926450
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
رعیتی‌فرد اعلام کرد:

آمادگی بسیج برای حل مشکلات تولیدکنندگان

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با بیان اینکه بسیج آمادگی دارد در حل مشکلات تولیدکنندگان وارد عمل شود، گفت: مشکل ۱۵۰ واحد تولیدی در کشور با استفاده از ظرفیت بسیج و ستاد تسهیل حل شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی‌حسین رعیتی‌فرد، رئیس بسیج کارگری کشور ۹ مهرماه در جمع کارگران و کارفرمایان استان با اشاره به اینکه پس از پشت سر گذاشتن جنگ نظامی و فرهنگی هم‌اکنون در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی با دشمنان جمهوری اسلامی قرار داریم، گفت: دشمن از تمام ظرفیت‌های خود از جمله تحریم برای ضربه به اقتصاد کشور استفاده می‌کند، اما مسئولان نباید با اعمال برخی سیاست‌ها مشکلات تحریم را مضاعف کنند.

وی تأکید کرد: در جنگ اقتصادی باید اقتصاد پویا و چالاک باشد حال آنکه از ظرفیت‌های موجود در کشور که در برخی موارد بی‌نظیر است به‌درستی استفاده نکردیم.

رعیتی‌فرد با بیان اینکه اگر بسیج در برخی از حوزه‌ها نمی‌تواند تأثیرگذر باشد باید رویکرد خود را تغییر دهد، گفت: در دوران جنگ تحمیلی فرماندهان جلوتر از بقیه حرکت می‌کردند، اما اکنون برخی مدیران اقتصادی در وسط میدان نیستند و از پشت میز می‌خواهند مسائل را مدیریت کنند.

وی در خصوص کمبود لاستیک در کشور، یادآور شد: ۹ کارخانه تولید لاستیک موجود در کشور سالانه ۲۵۰ هزار تن لاستیک تولید می‌کنند و نیاز کشور در این زمینه حدود ۳۵۰ هزار تن است.

رئیس بسیج کارگری کشور بیان کرد: حدود ۸۰ درصد لاستیک مورد نیاز سیستم حمل و نقل بار و مسافر از خارج از کشور وارد می‌شود، این در حالیست که سیستم حمل و نقل یکی از شریان‌های اصلی در کشور است، سال گذشته ۱۶۰ هزار تن لاستیک وارد کشور شد، اما توزیع به‌درستی انجام نشد و لاستیک احتکار شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج آمادگی دارد در حل مشکلات تولیدکنندگان وارد عمل شود، افزود: مشکل ۱۵۰ واحد تولیدی در کشور با استفاده از ظرفیت بسیج و ستاد تسهیل حل شد. برخی از مدیران قدرت خطرپذیری ندارند، برای انجام برخی امور مدیران باید خطرپذیر باشند، همچنین برخی امور نیز نیازمند تصمیم‌گیری سریع است و اگر زمان آن بگذرد تصمیم کارساز نخواهد بود.

۱۴ واحد تولیدی، اقلام مرتبط با بیماری کرونا را تولید می‌کنند

محمدکاظم منزوی، معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال‌و‌بختیاری با بیان اینکه بسیج در تمامی بحران‌ها برای کنترل اوضاع وارد عمل شد، اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا استان‌های کشور تجهیزات مورد نیاز کرونا از جمله ماسک و الکل را در اختیار استان قرار ندادند.

وی افزود: با همت جهادی هم‌اکنون ۱۴ واحد تولیدی اقلام مرتبط با بیماری کرونا را تولید می‌کنند، در برخی از صحنه‌ها، نیازمند استفاده از ظرفیت بسیج هستیم.

منزوی با اشاره به مشکلات بخش صنعت در چهارمحال‌و‌بختیاری، گفت: مشکلاتی نظیر تحریم، وضعیت اقتصادی و ... موجب شد ۱۸۰۰ واحد صنعتی فعال استان، به ۹۵۰ واحد برسد.

وی با بیان اینکه مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) جدا از مجموعه سپاه و بسیج نیست، بیان کرد: سرمایه‌گذاری این قرارگاه در چهارمحال‌و‌بختیاری برای توسعه و کاهش بیکاری مؤثر است.

بیش‌ترین معوقات کارگران در بخش دولتی است

حفیظ‌الله فاضلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال‌و‌بختیاری با بیان اینکه ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش این اداره‌کل هستند، اظهار کرد: همچنین ۱۳ هزار بنگاه اقتصادی در استان فعال است که از این تعداد ۵۶۰ بنگاه اقتصادی بالای ۵۰ نفر نیرو دارد.

وی با بیان اینکه تنظیم روابط کارگر و کارفرما موجب می‌شود فعالان این حوزه در فضای سالم کار کنند، افزود: حمایت از کارگران و کارفرمایان بنا بر موارد قانونی انجام می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه بیش‌ترین معوقات کارگران در بخش دولتی است، گفت: معمولاً حق و حقوق کارگران در بخش خصوصی منظم‌تر پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند سرمایه‌گذاری در استان، یادآور شد: برخی از مدیران دیدگاه خوبی نسبت به سرمایه‌گذاری ندارند؛ بنابراین به بهانه‌های واهی از صدور مجوز برای سرمایه‌گذران در این استان جلوگیری می‌کنند. در دو سال گذشته حدود ۲۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد و رتبه بیکاری کاهش پیدا کرد، اگر تا پایان سال حدود ۱۳ هزار شغل در این استان ایجاد شود، قطعاً رتبه بیکاری در استان تا جایگاه ۱۳ کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha