رشد ۱۲۷ درصدی جمع‌آوری زکات در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3926442
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
در شش ماه نخست سال صورت گرفت؛

رشد ۱۲۷ درصدی جمع‌آوری زکات در چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری گفت: با تجمیع مبالغ انواع زکات جمع‌آوری شده از ابتدای سال تاکنون، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان جمع‌آوری شده است که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۱۲۷ درصدی را شاهد هستیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی ملک‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان 9 مهرماه در نشست مشترک شورای نماز و زکات استان، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در مبحث فرهنگ‌سازی، تقویت شبکه تبلیغی زکات با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رسیدگی به درخواست‌ها و صدور مجوز جمع‌آوری زکات از سوی دبیرخانه زکات استان در اسرع وقت، ترویج زکات فطره در برنامه شاد، برخورد نیروی انتظامی با پایگاه‌های فطریه فاقد مجوز و کنترل مجوز تمامی پایگاه‌ها، تبلیغ و ترویج زکات فطره در صدا و سیما و ارسال گزارش آمار جمع‌آوری زکات به دبیرخانه از مهم‌ترین اقدامات ستاد زکات در شش ماهه نخست سال است.

ملک‌پور بیان کرد: بانک اطلاعاتی مؤدیان و فعالان عرصه زکات در استان جمع‌آوری شده است که بر این اساس، 608 مؤدی، 180 عامل و 168 مبلغ و روحانی در امر ترویج فرهنگ زکات با کمیته امداد استان همکاری دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان تعداد نشست‌های شورای زکات در شهرها و روستاهای استان از ابتدای سال تاکنون را 702 نشست اعلام و تصریح کرد: در این نشست‌ها، در مجموع 898 مصوبه مورد بحث و تصویب قرار گرفته است.

ملک‌پور با اشاره به آمار فطریه عام و سادات در استان در شش ماه نخست سال، گفت: در طی این مدت، 114 میلیون تومان زکات فطریه سادات و یک‌ میلیارد و 742 میلیون تومان زکات فطریه عام در استان جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون، بیش از 62 میلیون تومان کفاره عمد و غیرعمد در استان جمع‌آوری شده است که به‌منظور رعایت جوانب شرعی کار و با همکاری دستگاه‌های مرتبط، این مبلغ صرف تهیه 1150 کیسه آرد و در شهرها توزیع شد.

ملک‌پور با اشاره به تفکیک مبالغ مربوط به زکات واجب و مستحب، بیان کرد: بر این اساس، مبلغ زکات واجب در شش ماهه نخست سال، 124 میلیون تومان و میزان زکات مستحب در طی همین مدت، بیش از 8 میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: با تجمیع مبالغ انواع زکات جمع‌آوری شده از ابتدای سال تا‌کنون، مبلغ 10 میلیارد و 345 میلیون تومان جمع‌آوری شده است که در مقایسه با سال گذشته، رشد 127 درصدی را شاهد هستیم.

ملک‌پور در خصوص انتظارات از اعضای شورای ستاد زکات استان، تأکید کرد: تهیه برنامه‌های مرتبط با زکات در صدا و سیما، همکاری سازمان‌هایی نظیر جهاد کشاورزی، اختصاص بودجه از محل تبصره 14 از سوی سازمان برنامه و بودجه استان جهت تبیین فرهنگ زکات در جامعه از جمله این موارد است.

وی با دسته‌بندی مخاطبان زکات به سه گروه خاص، ثابت و بی‌تفاوت، گفت: مخاطبان خاص شامل مسئولان است که زکات را در اولویت و دغدغه خود قرار داده‌اند، گروه ثابت شامل همه افراد از جمله مبلغان، روحانیان و فعالان زکات است که با کمیته امداد همکاری مستمر دارند و گروه سوم افرادی هستند که به‌طور مستقیم با زکات درگیر نیستند و اطلاعی در این خصوص ندارند.

ملک‌پور گفت: گام‌های اجرایی در جذب زکات شامل آگاه‌سازی، حساس‌سازی و جذب مخاطب است که در این راستا برنامه‌های پیشنهادی در ترویج زکات رسانه ملی ارائه شده و می‌تواند به ترویج این نهضت الهی کمک کند.

انتهای پیام
captcha