برگزاری نشست مشترک شورای اقامه نماز و شورای زکات چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3926383
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

برگزاری نشست مشترک شورای اقامه نماز و شورای زکات چهارمحال‌وبختیاری

نشست مشترک شورای اقامه نماز و شورای زکات استان چهارمحال‌وبختیاری امروز، نهم مهرماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان 9 مهرماه در نشست مشترک شورای اقامه نماز و شورای زکات استان با اشاره به اینکه نماز و زکات دو مقوله دفع کننده بلا هستند، گفت: انس و نیایش با خدا را نباید دست کم گرفت و به‌ویژه در ایام خاص کرونایی در کنار توجه به بهداشت و درمان، نماز و ارتباط با خداوند نقش کلیدی در رویارویی با بحران دارد.

وی ادامه داد: زکات نیز دفع بلا می‌کند و برکت‌آفرین است؛ لذا باید جدی گرفته شود، نباید شرایط کرونایی را بهانه قرار داد و احکام الهی را زیر پا گذاشت. در قرآن کریم در کنار نماز بر زکات نیز تأکید شده است و هر دو باید به یک میزان مورد توجه قرار گیرند و به موازات هم پیش بروند تا مسائل معنوی در کنار مسائل اقتصادی در جامعه محقق شوند.

حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد: ادارات و دستگاه‌ها با مقوله نماز، با تساهل و تسامح برخورد نکنند بلکه با رعایت فاصله‌ها ولو با جمعیت اندک، نماز جماعت را در این اماکن برپا کنند؛ چرا که برپایی نماز جماعت بر فضیلت نماز می‌افزاید و فی‌نفسه در هر شرایطی حتی با دو نمازگزار نیز موضوعیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش در زمینه ترویج نماز، بیان کرد: اگر این برنامه‌ها به‌صورت دقیق اجرایی شود، منشأ تأثیر خواهد بود؛ چرا که حفظ شعائر و اجرای احکام دین حتی در شرایط موجود از مهم‌ترین امور است.

حجت‌الاسلام نکونام به ساماندهی ائمه جماعات ادارات و دستگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز استان مسائل مربوط به نماز دنبال می‌شود و سرگردانی‌های قبلی رفع شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ضرورت تفکیک زکات واجب از زکات مستحب، گفت: این دغدغه از قبل وجود داشت که خوشبختانه محقق شده است؛ چرا که باید به واجب خداوند عنایت ویژه داشت و زکات واجب بر همگان فرض است.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به فعالیت 168 مبلغ و روحانی در امر ترویج زکات در استان، تأکید کرد: با این‌ حال با وجود اینکه جای‌جای استان تولید گندم و جو به میزان فراوان وجود دارد، هنوز توجه لازم به جایگاه این واجب مهم الهی وجود ندارد و شاهد هستیم که حتی در برخی شهرها نشست‌های شورای زکات برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha