نقش مهم رسانه و فضای مجازی در جریان‌سازی قرآنی
کد خبر: 3926045
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کارگر تأکید کرد:

نقش مهم رسانه و فضای مجازی در جریان‌سازی قرآنی

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه نقش رسانه و فضای مجازی در زمینه جریان‌سازی قرآنی نیز بسیار مهم است، تصریح کرد: مدیران، مربیان، فعالان و اساتید قرآنی برای کار در فضای رسانه‌ای و مجازی نیازمند آموزش هستند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری امروز ۷ مهرماه در جمع فعالان رسانه و فضای مجازی استان با اشاره به اینکه رسانه و فضای مجازی بستری برای ارائه سخن و تفکر افراد صاحب گفتار و اندیشه است، اظهار کرد: اداره امور قرآنی استان نیز که با توجه به شرایط و ظرفیت‌های موجود در مؤسسات و خانه‌های قرآن برنامه‌ریزی دارد، در عین حال برخی برنامه‌ها برای تأثیرگذاری لاجرم باید به سمت فضای مجازی برود.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر مقرر باشد برنامه حفظ قرآن کریم را اجرا کنیم یک نگاه به طرفیت‌ها و امکانات موجود در مؤسسات و مراکز قرآنی وجود دارد اما گام بهتر و قابل توجه‌تر در این خصوص را می‌توان در فضای مجازی برداشت.

حجت‌الاسلام کارگر بیان کرد: کارهای موجود در بستر فضای مجازی و رسانه‌های استان عمدتاً در جهتی نیست که خروجی آن به نفع قرآن باشد و کمک موثری در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی بیشتر خانواده‌ها با ندای قرآن نمی‌شود لذا اداره امور قرآنی استان در نظر دارد به‌صورت جدی‌تر و گسترده‌تر به مقوله فضای مجازی ورود داشته باشد.

سرپرست اداره امور قرآنی استان با اشاره به اینکه در راستای این هدف سه گام تعریف شده است، افزود: گام نخست آن است که اخبار برنامه‌ها به‌صورت درست، دقیق، بجا و به‌موقع مخابره شوند تا از ارزش خبر کاسته نشود. نگاه دوم تولید محتوا در فضای مجازی به نام قرآن است که کارهایی را با فن رسانه و در قالب‌های گوناگون رسانه‌ای اعم از عکس، فیلم، موشن‌گرافی و ... انجام داد تا به شنیده شدن ندای قرآن کمک شده باشد.

حجت‌الاسلام کارگر با بیان اینکه نقش رسانه و فضای مجازی در زمینه جریان‌سازی قرآنی نیز بسیار مهم است، تصریح کرد: مدیران، مربیان، فعالان و اساتید قرآنی برای کار در فضای رسانه‌ای و مجازی قالب نیازمند آموزش هستند که در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با مرکز فضای مجازی سراج استان در دستور کار قرار دارد تا فعالان قرآنی و کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان از دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی خبر و اطلاع‌رسانی، تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی و مباحثی از این دست بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود که تا حد امکان آموزش‌های قرآنی به فضای مجازی منتقل شوند که کار در این زمینه باید دقیق و با تسلط کامل بر فضای مجازی انجام شود تا ناقص و نیمه‌کاره رها نشود. برای این منظور نیازمند بررسی‌های بیشتر برای ایجاد بستری واحد برای انتقال تمامی آموزش‌های قرآنی اعم از حفظ، قرائت، تفسیر، احکام، مفاهیم قرآن، سبک زندگی و ... به فضای مجازی هستیم.

حجت‌الاسلام کارگر گام سوم را جریان‌سازی دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری وقت و زحمت زیادی را برای نگارش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صرف کرده‌اند و حجت‌الاسلام قرائتی تلاش فراوانی برای احصا و تدوین مستندات قرآنی بیانیه به خرج دادند، این زحمات و تلاش‌ها می‌تواند به جریان‌های قابل استناد برای قرآنیان تبدیل شود. همین جریان‌سازی در دیگر مقوله‌ها مانند کرونا یا اتفاقات سیاسی و اجتماعی و ... می‌تواند اتفاق بیفتد.

سرپرست اداره امور قرآنی استان گفت: با این نگاه و با در نظر داشتن سه گام یاد شده این اداره تلاش می‌کند از دیدگاه‌ها و نظرات فعالان رسانه و فضای مجازی استفاده شود تا تعامل و مشورت مستمر بتوان به کارهای اجرایی بزرگ و موثر و کم‌غلط دست یافت.

یادآوری می‌شود، در این جلسه هر یک از فعالان رسانه و فضای مجازی حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در سه موضوع اخبار قرآنی، تولید محتوای قرآنی و جریان‌سازی قرآنی پرداختند.

انتهای پیام
captcha