ارائه الگوی جدید برای خدمات آموزشی جهاددانشگاهی در دوران پساکرونا
کد خبر: 3925945
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

ارائه الگوی جدید برای خدمات آموزشی جهاددانشگاهی در دوران پساکرونا

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور گفت: در تلاش هستیم از تهدید کرونا برای بازنگری و بازنویسی سیاست‌ها، برنامه‌ها و تدوین یک نقشه راه جدید برای آموزش‌های جهاددانشگاهی استفاده کنیم و برای دوران پساکرونا یک الگوی جدید برای خدمات آموزشی به جامعه ارائه دهیم.

محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور در حاشیه بازدید از جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص تغییر و تحول ایجاد شده در نظام آموزشی کشور در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: کرونا مسائل و مشکلات بسیاری را در حوزه مختلف در دنیا و کشور ایجاد کرده است، شاید بتوان گفت حوزه آموزش یکی از تأثیرپذیرترین حوزه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا است که از جهات مختلف آسیب‌های زیادی را متحمل شد.

وی گفت: با توجه به نقش و جایگاه آموزش در ارکان‌ مختلف جامعه و تأثیر آن از جنبه اجتماعی و فردی، باید در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت منتظر اثرات آن باشیم، البته اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی، همت، همدلی، هم‌اندیشی و آینده‌نگری بر این بحران غلبه کنیم، قطعاً قادر خواهیم بود این تهدید را به یک فرصت بی‌نظیر تبدیل کنیم.

بیجندی افزود: ساده‌ترین و قابل لمس‌ترین تأثیر کرونا بر نظام آموزشی سنتی، تغییر آموزش از شیوه حضوری به غیرحضوری و به نوعی مجازی بود و این در حالی است که نظام آموزش کشور در همه زیر نظام‌ها آمادگی لازم را از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نداشت، متأسفانه هم‌چنان هم آمادگی لازم به‌طور کامل در این حوزه فراهم نشده است.

ضرورت تحول در ساختارهای آموزشی

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: امروز آموزش کشور در همه زیر نظام‌ها نیاز به پوست‌اندازی و تغییر و تحول جدی در تمامی ساختارها و فرآیندها دارد، امیدواریم تهدید کرونا با برنامه‌ریزی مناسب فرصت‌های زیادی را در حوزه آموزش کشور در همه زیرنظام‌های آموزشی ایجاد کند.

وی ضمن تأکید مجدد بر همکاری بین‌بخشی و دستگاهی جهت غلبه بر ویروس کرونا و تبدیل تهدید به فرصت، تصریح کرد: تغییر و تحول در زیرنظام‌های آموزشی نیازمند همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

بیجندی در خصوص وضعیت فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش، بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی این نهاد در ۳ زیرنظام‌ آموزش عالی، آموزش عالی علمی و کاربردی و دوره‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت مهارتی و تخصصی طبقه‌بندی می‌شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور در خصوص وضعیت حوزه آموزش جهاد‌دانشگاهی در دوران کرونا، اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا زیر نظام‌های فعال آموزشی در جهاد دانشگاهی همانند سایر زیر نظام‌های آموزشی کشور تحت تأثیر جدی قرار گرفت، اما با همت جهادی و همکاری همه جهادگران در سراسر کشور و همچنین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از قبل فراهم شده توانستیم خیلی زود فعالیت‌ها و مخاطبان را در فضای مجازی هماهنگ کرده و خدمات خود را ارائه دهیم.

وی در پایان یادآور شد: در تلاش هستیم از تهدید کرونا برای بازنگری و بازنویسی سیاست‌ها، برنامه‌ها و تدوین یک نقشه راه جدید برای آموزش‌های جهاددانشگاهی استفاده کنیم و برای دوران پساکرونا یک الگوی جدید برای خدمات آموزشی به جامعه ارائه دهیم.

انتهای پیام
captcha