حمایت از برنامه‌های محرومیت‌زدایی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3924789
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴

حمایت از برنامه‌های محرومیت‌زدایی در چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری با بیان اینکه از اجرای هرگونه برنامه محرومیت‌زدایی در این استان حمایت می‌شود، گفت: انتخاب شهرستان اردل برای اجرای برنامه محرومیت‌زدایی از سوی بنیاد علوی و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته انجام شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار شامگاه گذشته، اول مهرماه در نشست محرومیت‌زدایی استان با حضور رئیس بنیاد علوی، اظهار کرد: مناطق محروم بسیاری در شهرستان‌هایی از جمله اردل، کوهرنگ و لردگان در این استان وجود دارد، مسئولان استانی از هرگونه برنامه رفع محرومیت در این استان استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی به نمایندگی از بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت در شهرستان اردل برنامه توسعه‌ای تهیه و اجرا می‌کند، گفت: این طرح توسعه‌ای را می‌توان در سایر مناطق محروم به‌عنوان یک الگو اجرا کرد، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند امکانات و تجهیزات مورد نیاز را برای اجرای این طرح توسعه‌ای در اختیار این بنیاد قرار دهند و همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: اجرای طرح توسعه‌ای برای رفع محرومیت در شهرستان اردل چند سال به طول می‌انجامد، در طول این مدت تمام اختیارات استاندار در آن منطقه برای اجرای این طرح به بنیاد علوی تفویض می‌شود، مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری فرابخشی با این نهاد داشته باشند و از ظرفیت‌های مادی و معنوی این شهرستان نیز استفاده شود.

عباسی یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در شهرستان کوهرنگ در حال اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی است و چند طرح نیز در این شهرستان به همین منظور در حال اجراست، همچنین شهرستان لردگان به‌عنوان شهرستان منتخب در کشور برای اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی به همراه ۳۱ شهرستان دیگر در کشور انتخاب شده است.

استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری با بیان اینکه از اجرای هرگونه برنامه محرومیت‌زدایی در این استان حمایت می‌شود، تأکید کرد: انتخاب شهرستان اردل برای اجرای برنامه محرومیت‌زدایی از سوی بنیاد علوی و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته انجام شده است.

وی در ادامه در خصوص تفویض اختیار به بنیاد علوی برای پیشبرد اهداف، گفت: لازم به ذکر است تفویض اختیار بدون برنامه سودمند نیست، تمامی دستگاه‌ها باید برای تحقق اهداف بنیاد علوی در چهارمحال و بختیاری همکاری لازم را داشته باشند.

تحقق محرومیت‌زدایی در گرو اقدامات منطقه‌ای است

در ادامه نشست، محسن منصوری، رئیس بنیاد علوی با بیان اینکه انتخاب شهرستان اردل برای اجرای طرح آبادانی و پیشرفت و رفع محرومیت بوده است، اظهار کرد: این انتخاب بر اساس یکسری شاخص‌ها انجام شد که محرومیت تنها یک شاخص آن است.

وی با تأکید بر اینکه برای محرومیت‌زدایی باید از کارهای موردی و ناپایدار خارج شویم، گفت: باید بر روی اقدامات توسعه‌ای و منطقه‌ای جهت محرومیت‌زدایی متمرکز شویم، اجرای الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در کشور از ابعاد مختلف فرهنگی، آموزشی، تربیتی، اقتصادی، عمرانی و سلامت مدنظر است.

منصوری با بیان اینکه گروه بنیاد علوی از دو هفته آینده در شهرستان اردل مستقر می‌شوند، بیان کرد: اساس کار بنیاد علوی در منطقه اردل مشارکت مردم است، کار باید توسط خود مردم انجام شود، مجموعه بنیاد مستضعفان و دولت در کنار مردم معنا پیدا می‌کنند، امیدواریم با یک برنامه سه تا پنج ساله بخشی از محرومیت این منطقه کم شود.

رئیس بنیاد علوی در پایان گفت: در ایام شیوع کرونا بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک از طریق کمیته‌ امداد، بهزیستی، گروه‌های جهادی و ... به مردم نیازمند از طرف بنیاد علوی انجام شده است، همچنین آمادگی وجود دارد علاوه از بر شهرستان اردل محرومیت‌زدایی موردی در بخش زیرساختی، سلامت و ... در سایر نقاط استان انجام شود.

انتهای پیام
captcha