برپایی ۱۱ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3924688
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

برپایی ۱۱ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در چهارمحال‌وبختیاری

معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری از برپایی ۱۱ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در سراسر استان به‌منظور کاهش بار روانی دانش‌آموزان و اولیای آنان خبر داد.

فرج‌الله اعرابی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برپایی 11 پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در سراسر استان، اظهار کرد: این پایگاه‌ها با حضور مشاوران مجرب، به‌منظور جلوگیری از اغواگری مراکز غیرعلمی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی آن‌ها در راستای کسب موفقیت‌های تحصیلی و کاهش بار روانی دانش‌آموزان و اولیای آنان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد سودجو که هیچ تخصصی در کار مشاوره و انتخاب رشته ندارند، با گرفتن هزینه‌های گزاف، انتخاب رشته را برای داوطلبان انجام می‌دهند، در حالیکه یک اشتباه کوچک در انتخاب رشته فرد می‌تواند زندگی تحصیلی، شغلی و چه بسا زندگی آینده فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

اعرابی با تأکید بر لزوم ایجاد پایگاه‌های انتخاب رشته توسط آموزش و پرورش، گفت: هدف از برپایی این پایگاه‌ها ارائه مشاوره‌های تخصصی و علمی به‌صورت گروهی، فردی و نرم‌افزاری به‌منظور کاهش بار روانی بر خانواده‌هاست.

انتهای پیام
captcha