آغاز پویش «چهار هفته در خانه بمانیم» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3924240
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

آغاز پویش «چهار هفته در خانه بمانیم» در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تنها راه شیوع بیماری کرونا، انتقال فرد به فرد است و از مردم درخواست می‌شود با خودداری از برقراری تعاملات اجتماعی و روابط نزدیک از گسترش بیماری پیشگیری کنند، به همین منظور پویش همگانی «چهار هفته در خانه بمانیم» در استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: افزایش تعداد موارد سرپایی مبتلا به کرونا در صورت توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن همگانی از ماسک می‌تواند موجب افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا طی هفته جاری و هفته‌های آتی شود.

وی افزود: از مردم درخواست می‌شود به اصول خودمراقبتی توجه ویژه داشته باشند، ممکن است مواردی از فوت در منزل یا در بدو ورود به بیمارستان رخ دهد و پزشک صادر کننده گواهی فوت می‌تواند درخواست انجام آزمایش تشخیص کرونا را بدهد، در صورتی که پزشک مشکوک به علایم بیماری کرونا در فرد فوت شده باشد و بدون درخواست انجام آزمایش با درج مشکوک به کرونا در گواهی متوفی، کلیه پروتکل‌های بهداشتی در حین خاکسپاری و مراسم ترحیم این فوتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹، افراد در برخورد با هر فرد زنده، فوتی و حتی سطوح باید با فرض بر بیمار بودن دیگران یا فوت ناشی از کرونا و آلوده بودن سطوح، تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، بیان کرد: پویش همگانی «چهار_هفته_در_خانه_بمانیم» در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

شیرانی تصریح کرد: در حالی که کشور وارد موج سوم شیوع بیماری کرونا شده است، چهارمحال و بختیاری هم‌چنان در اوج موج دوم شیوع این بیماری قرار دارد، از اقدامات مؤثر و کارشناسی شده برای پیشگیری از همه‌گیری این بیماری همراهی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: تنها راه شیوع بیماری کرونا، انتقال فرد به فرد است و از مردم درخواست می‌شود با خودداری از برقراری تعاملات اجتماعی و روابط نزدیک از گسترش بیماری پیشگیری کنند.

وی در پایان بیان کرد: شهرستان بروجن در صدر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و شهرستان‌های شهرکرد، بن و فارسان به ترتیب نسبت به سایر شهرستان‌ها با بیش‌ترین میزان شیوع بیماری کرونا مواجه هستند.

انتهای پیام
captcha