اقدامات جریان‌ساز اتحادیه انجمن‌های اسلامی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3923223
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
سهرابی تشریح کرد:

اقدامات جریان‌ساز اتحادیه انجمن‌های اسلامی چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرکرد به تشریح فعالیت‌های این اتحادیه در دو بخش تربیتی و جریان‌ساز پرداخت.

ایمان سهرابی، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا، در تشریح فعالیت‌های این اتحادیه با تقسیم‌بندی فعالیت‌ها به دو گروه تربیتی و جریان‌ساز، اظهار کرد: این فعالیت‌ها در مدارس انجام می‌شود و دانش‌آموزان را در کار دخیل می‌کند، بخشی از کار تحت عنوان انجمن اسلامی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به جذب، رشد و تربیت اختصاص دارد.

وی در خصوص موفقیت‌های اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان شهرکرد، گفت: احراز چندین رتبه برتر کنکور و راهیابی اعضا به برترین دانشگاه‌های کشور از افتخارات این اتحادیه است که بسیاری از خروجی‌های اتحادیه در دانشگاه امام صادق(ع) مشغول تحصیل هستند. اعضای سابق این اتحادیه امروز در کسوت طلاب و دانشجو به موفقیت‌های علمی و پژوهشی غرورآفرین دست می‌یابند.

وی در‌خصوص نحوه عضویابی اتحادیه، گفت: با توجه به اینکه اتحادیه، فعالیت‌های خاص و شاخص را در دستور کار دارد؛ لذا دانش‌آموزانی انتخاب می‌شوند که پس از رشد و تربیت در اتحادیه قادر به تشکیل گروه و کار تشکیلاتی و بر اساس شعار اتحادیه تربیت «مدیران فردا» پرورش می‌یابند.

سهرابی ادامه داد: بر این اساس، با استعلام از مدارس و با کمک مسئولان مدارس، دانش‌آموزان مستعد برای طی مراحل گزینش معرفی می‌شوند و چندین شاخصه برای این موضوع در نظر گرفته می‌شود که علاقه دانش‌آموز به کار تشکیلاتی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هاست.

وی در خصوص فعالیت‌های جهادی اتحادیه، گفت: چندین نوبت اعزام دانش‌آموزان به اردوهای جهادی برای کمک به نیازمندان اجرا شده است، از جمله اعزام به همراه نماینده ولی‌فقیه در استان به روستای صعب‌العبور موگویی، اعزام به مناطق سیل‌زده استان و اعزام به کردستان، گرگان و لرستان که مأموریت‌هایی نظیر آبرسانی‌، پل‌سازی و مسجدسازی، مدرسه‌سازی و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان به انجام رسیده است.

سهرابی در تشریح فعالیت‌های علمی اتحادیه برای اعضا، بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و علمی برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در شهرکرد و تهران، بازدید از مراکز علمی مهم کشور از جمله مؤسسه رویان، بازدید از تأسیسات هوافضا، تصفیه آب و ... و دیدار با چهره‌های علمی کشور انجام شده است.

وی با اشاره به پیگیری اتحادیه برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در اتحادیه، گفت: با یکی از قرآنیان استان مذاکراتی در حال انجام است تا بتوان طرح‌های قرآنی را استخراج کرده و در سطح مربیان و دانش‌آموزان اجرا کنیم.

اقدامات تربیتی و جریان‌ساز اتحادیه انجمن‌های اسلامی چهارمحال‌وبختیاری

نگاهی به اقدامات هیئت دانش‌آموزی انصارالمهدی

وی گفت: زمینه دیگری که اتحادیه به‌ویژه برای رشد و تربیت دانش‌آموزان فراهم کرده است، ایجاد هیئت دانش‌آموزی انصارالمهدی است که بزرگ‌ترین هیئت دانش‌آموزی کشور به‌شمار می‌رود و افتخارات زیادی در سطح استانی و ملی کسب کرده است.

سهرابی تصریح کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران و اعضای این هیئت از صفر تا صد، دانش‌آموزان هستند و بزرگترها نقش هدایتگری و راهنمایی دارند و خود دانش‌آموزان در کارها دخیل هستند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان‌ شهرکرد با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه در مباحث جریان‌سازی، تصریح کرد: اقدام اخیر این هیئت که برای اولین بار در استان انجام گرفت، همکاری با ستاد دیه استان و جمع‌آوری مبلغ برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بود. این اقدام که با طرح یکی از دانش‌آموزان کلید خورد خوشبختانه به نتیجه خوبی انجامید و با جمع‌آوری ۱۱ میلیون تومان در عید غدیر و با کمک خانواده‌های دانش‌آموزان، یک زندانی آزاد شد.

سهرابی افزود: انجام چند مرحله کمک‌های مؤمنانه یکی دیگر از فعالیت‌های هیئت دانش‌آموزی انصارالمهدی بود و در مجموع ۸۰۰ بسته معیشتی شامل اقلام غذایی تهیه و به خانواده‌های نیازمند اختصاص یافت. همچنین تهیه بسته‌های لوازم‌التحریر در دستور کار قرار گرفت که توانستیم اقلامی به ارزش ۳ میلیون تومان جمع‌آوری و در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار دهیم.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان شهرکرد بیان کرد: مسئولیت کارگروه هیئت دانش‌آموزی کشور بر عهده هیئت انصارالمهدی شهرکرد قرار دارد و یکی از وجوه تمایز این هیئت با سایر هیئات دانش‌آموزی کشور، عضو‌یابی سالانه است بدین معنی که اعضای هیئت به‌صورت سالانه تغییر می‌کنند تا همه دانش‌آموزان فرصت تجربه حضور در هیئت را داشته باشند.

سهرابی در خصوص برنامه‌های شاخص این هیئت در مناسبت‌های مذهبی سال، گفت: برگزاری احیای لیالی قدر در تپه نورالشهدا شهرکرد و برگزاری مراسم دهه محرم در زمین ورزشگاه تختی شهرکرد از شاخص‌ترین برنامه‌های امسال بودند که عزاداری محرم هر شب با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار و تمامی برنامه‌ها با استقبال بسیار گسترده شهروندان مواجه شد.

انتهای پیام
captcha