آموزش حوزه‌های علمیه چهارمحال‌وبختیاری به‌صورت حضوری و برخط دنبال می‌شود
کد خبر: 3922894
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
در سال تحصیلی جدید؛

آموزش حوزه‌های علمیه چهارمحال‌وبختیاری به‌صورت حضوری و برخط دنبال می‌شود

معاون آموزش حوزه‌های علمیه چهارمحال‌وبختیاری گفت: سامانه «نجاح» برای برادران و سامانه «مدرس» به‌منظور آموزش برخط و و ارائه کلاس‌های حوزه علمیه خواهران طراحی شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر آقابابایی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه ترم جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه از 16 شهریورماه در استان آغاز شده است، اظهار کرد: کلاس‌ها به‌ دو صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود، افراد پایه‌های پایین‌تر ممکن است به‌صورت حضوری در کلاس درس حاضر شوند، اما با توجه به شرایط هشدار استان، تابع دستورات ستاد کرونا هستیم.

وی تنها مشکل آموزش مجازی را ضعف سامانه اینترنت در نقاط محروم و دورافتاده دانست و تصریح کرد: در نقاطی که اینترنت وجود دارد مشکلی نیست. مسئله‌ حائز اهمیت این است که مقوله تربیتی فراگیران حوزه علمیه مورد توجه قرار گیرد و درصدد هستیم که دانشجویان به‌منظور بهره‌مند شدن از فضای تربیتی با رعایت فاصله‌گذاری و به فواصل متعدد زمان‌هایی را در حوزه حضور داشته باشند.

سامانه‌های آموزش مجازی حوزه علمیه

معاون آموزش حوزه‌های علمیه استان یادآور شد: سامانه پیشخوان «نجاح» برای برادران و سامانه «مدرس» در فضای مجازی به‌منظور آموزش برخط و و ارائه کلاس‌های حوزه علمیه خواهران طراحی شده است.

در ادامه طاهره اکبری، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌های جدید حوزه‌های علمیه در تاریخ 15 شهریورماه پایان یافت، گفت: سال تحصیلی از نیمه شهریورماه برای پایه‌های بالاتر و از 22 شهریور برای پایه‌های اول آغاز شده است، خواهران طلبه از طریق سامانه مدرس با اساتید خود در ارتباط هستند و قابلیت‌های مطلوبی نظیر ارتباط تصویری برای این سامانه فراهم شده است.

وی تأکید کرد: به‌علاوه سامانه «کوثرنت» اولویت بعدی آموزش مجازی است، مناطق خاصی نیز که نتوانند از فضاهای ذکرشده بهره‌مند شوند، از طریق پیام‌رسان ایتا امکان ارسال تصویر و صدا وجود دارد. از آن‌جا که تعداد طلاب پایه‌های کمتر محدودتر است شرایط برای برگزاری کلاس‌های حضوری برایشان وجود دارد به‌عنوان مثال برگزاری حضوری برخی دروس مانند ادبیات عرب مهم است.

اکبری با اشاره به اینکه افراد شاغل به تحصیل باید الزاماً از فضاهای آموزشی حضوری و مجازی استفاده کنند، گفت: مبلغان دارای مدرک سطح 2 حوزه کمتر به‌صورت حضوری در حوزه‌ها فعالیت دارند، برخی از آنان با سازمان تبلیغات استان و برخی دیگر با استان اصفهان همکاری دارند، لازم به ذکر است که فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی صورت گرفته و دیدار چهره به چهره کمتر وجود دارد.

انتهای پیام
captcha