ضرورت ساماندهی فضای مجازی در رابطه با موضوع کرونا
کد خبر: 3922696
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

ضرورت ساماندهی فضای مجازی در رابطه با موضوع کرونا

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم ساماندهی فضای مجازی در رابطه با موضع‌گیری در خصوص ویروس کرونا، گفت: دانشگاه علوم پزشکی یک گروه رصد فضای مجازی تشکیل دهد و کارشناسان مرتبط با این موضوع شبهات و سؤالات مطرح شده را به‌صورت علمی پاسخ دهند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، ۲۳ شهریورماه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تأکید بر اینکه در جلسه آینده باید گزارشی از وضعیت رعایت پروتکل‌ها و نحوه خدمات‌دهی از بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مطب‌ها ارائه شود، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی باید در این مراکز بیش‌ از سایر مکان‌ها رعایت شود.

وی با تأکید بر اینکه اعلام تعطیلی، پلمب و محدودیت در رابطه با ویروس کرونا باید با تصمیم ستاد کرونای ملی و استانی باشد، گفت: اگر این مسائل در اختیار ستاد استانی کرونا نبود به‌عنوان پیشنهاد به ستاد ملی ارائه می‌شود، همچنین درخواست تعطیلی و محدودیت باید توسط رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ارائه شود.

استاندار در ادامه با بیان اینکه باید پیش‌بینی‌های لازم برای پیک‌های بعدی شیوع کرونا در فصول سرد سال انجام بگیرد، یادآور شد: برای جلوگیری از ازدحام و خدمات‌رسانی بهتر به بیماران در کلینیک امام علی(ع) شهرکرد می‌توان از ظرفیت ساختمان همجوار این کلینیک که متعلق به هلال‌احمر است، استفاده کرد و باید در این رابطه هماهنگی‌های لازم انجام شود.

عباسی در خصوص خدمات‌رسانی در مدارس و ادارات، گفت: زمانی که اعلام می‌شود مدارس و ادارات برای خدمات‌دهی باز هستند، باید کارکنان و معلمان در مدارس حضور داشته باشند تا خللی در خدمات‌دهی ایجاد نشود، اگر کارمندی از انجام وظیفه سرباز بزند باید به تخلفات اداری معرفی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم ساماندهی فضای مجازی در رابطه با موضع‌گیری در خصوص ویروس کرونا، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی یک گروه رصد فضای مجازی تشکیل دهد و کارشناسان مرتبط با این موضوع شبهات و سؤالات مطرح شده را به‌صورت علمی پاسخ دهند، اما اگر افرادی به عمد اخبار و اطلاعات نادرست را منتشر می‌کنند باید به دستگاه قضایی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش ارائه شده از سوی آموزش و پرورش تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در کلاس اول دبستان حدود ۳۶ درصد بیش‌تر از آمار پیش‌بینی شده است، گفت: باید گزارش دقیقی از این موضوع در جلسه آینده ستاد کرونا و شورای آموزش و پرورش ارائه شود که دلایل این افزایش چشمگیر آمار چیست و این افراد از کجا به استان مهاجرت کرده‌اند.

عباسی در خصوص نحوه فعالیت مدارس استثنایی در چهارمحال و بختیاری، تأکید کرد: گروهی شامل مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها، فرمانداران، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و روسای ادارات مدارس استثنایی بر رعایت پروتکل‌ها در این مدارس نظارت کنند و اگر امکان رعایت پروتکل نیست امکان تعطیلی بررسی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: علوم پزشکی باید در جلسات ستاد کرونا وضعیت استان را از نظر ویروس کرونا ترسیم و درخواست‌های خود را برای تصمیم‌گیری در این ستاد اعلام کند.

افزایش دور از انتظار دانش‌آموزان پایه اول استان

در ادامه نشست، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درصد حضور دانش‌آموزان در روزهای ابتدایی بازگشایی مدارس حدود ۶۱.۴ درصد بود، اظهار کرد: تعداد حضور دانش‌آموزان کمتر شده و در روزهای اخیر به ۳۱ درصد رسیده است.

وی راه‌اندازی شبکه شاد و بارگذاری محتواهای خوب آموزشی را در شبکه شاد از دلایل استقبال دانش‌آموزان از آموزش غیرحضوری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد معلمان در شبکه شاد حضور دارند.

قائدامینی از افزایش چشمگیر تعداد دانش‌آموزان پایه اول دبستان در چهارمحال و بختیاری خبر داد و یادآور شد: طبق آمارها با ثبت‌نام ۱۳۶ درصدی دانش‌آموزان در این پایه مواجه بودیم، طبق پیش‌بینی‌ها باید تعداد دانش‌آموزان پایه اول در استان حدود ۱۲ هزار نفر باشد اما اکنون تعداد ثبت‌نامی‌ها بیش از ۱۶ هزار نفر است و این مسئله در مابقی پایه‌ها نیز وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: همچنین با توجه به شیوع کرونا خروج دانش‌آموزان از مدارس غیرانتفاعی رخ داد و جمعیت مدارس دولتی افزایش داشت.

رعایت نامطلوب پروتکل‌های بهداشتی در برخی مدارس استان

همچنین عبدالرضا علیمحمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد در این نشست، اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی مرکز بهداشت وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از مدارس استان مطلوب نبود، نتایج رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مدارس در روزهای آینده نمود پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس باید جدی گرفته شود، نبود سرویس بهداشتی در مدارس به هیچ عنوان در این شرایط قابل قبول نیست و نظارت‌ها باید منسجم باشد.

بازگشایی دانشگاه‌های استان از ۲۹ شهریورماه

در پایان سعید کریمی، رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه آیین رسمی بازگشایی دانشگاه‌های سراسر کشور به‌صورت رسمی با حضور وزیر علوم و رئیس‌جمهور به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه استان از ۲۹ شهریورماه فعالیت خود را آغاز می‌کند و فقط دانشگاه پیام‌نور از ۱۶ شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: آموزش‌های دروس تئوری کاملاً مجازی است و کلاس‌های عملی و پایان‌نامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کریمی در خصوص دانشجویان نیازمند خوابگاه، گفت: حدود ۴۰۰ اتاق برای ماندگاری دانشجویان در یک مهلت معین درنظر گرفته شده است و در هر اتاق تنها یک دانشجو مستقر و غذا در ظروف یکبار مصرف و به‌صورت شخصی تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha