مرحله شفاهی طرح تشویقی حافظان چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3916360
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
طی چهار روز؛

مرحله شفاهی طرح تشویقی حافظان چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: بر اساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استان‌ها از ابتدای مردادماه تا پایان شهریورماه فرصت دارند مرحله شفاهی طرح تشویقی حافظان را برگزار کنند که پس از جلسات هماهنگی، مقرر شد این مرحله از ۲۵ لغایت ۲۸ مردادماه در شهرکرد برگزار شود.

آیت‌الله روحانی، مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله شفاهی طرح تشویقی حافظان قرآن از روز شنبه ۲۵ مردادماه، اظهار کرد: بر اساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استان‌ها از ابتدای مردادماه تا پایان شهریورماه فرصت دارند مرحله شفاهی این طرح را برگزار کنند که پس از جلسات هماهنگی، مقرر شد این مرحله از ۲۵ لغایت ۲۸ مردادماه در شهرکرد برگزار شود.

وی با بیان اینکه طرح تشویقی ویژه حافظان با هدف ایجاد انگیزه در حافظان قرآن‌کریم برای تثبیت و ارتقای محفوظات و همچنین ایجاد انگیزه در میان علاقه‌مندان برای حفظ و انس هرچه بیشتر با قرآن ‌کریم اجرا می‌شود، افزود: این طرح شامل افرادی می‌شود که به میزان ۵ جزء نسبت به رشته حفظی قبول شده در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به محفوظاتشان اضافه شده باشد. این افراد بهمن‌ماه سال گذشته در مرحله آزمون کتبی اداره ارشاد اسلامی حائز نمره لازم شده و به آزمون شفاهی اداره اوقاف و امور خیریه راه یافته‌اند.

روحانی تصریح کرد: طرح تشویقی حافظان در دو رده سنی زیر ۱۰ سال و بزرگسالان اجرا می‌شود که حافظان زیر ۱۰ سال بدون آزمون کتبی در مرحله شفاهی که حفظ جزء ۳۰ را شامل می‌شود شرکت می‌کنند. در مجموع، ۶۵ نفر در رده سنی زیر ۱۰ سال و ۸۱ حافظ در رده سنی بزرگسالان در مرحله شفاهی طرح تشویقی حفاظ استان حضور دارند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان در خصوص روند برگزاری مرحله شفاهی طرح تشویقی حافظان، گفت: با توجه به شرایط کرونایی، ترتیبی اتخاذ شد که این آزمون با حداقل ازدحام برگزار شود لذا تقسیم‌بندی زمانی صورت گرفت و مقرر شد که در هر ساعت از ۶ حافظ آزمون به عمل آید. در این راستا به شرکت‌کنندگان اطلاع‌رسانی شده است که بر اساس ساعت زمانی تعیین‌شده در محل آزمون حضور داشته باشند که با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان برای اجرای این روند، به چهار روز زمان نیاز داریم.

روحانی بیان کرد: پس از اتمام آزمون و ارزیابی داوران، فیلم اجرا و نمرات حافظانی که حائز نمره حد نصاب شده‌اند به سازمان مرکزی اوقاف وامور خیریه ارسال می‌شود تا با ارزیابی و اعلام نظر نهایی، فهرست قبول‌شدگان را اعلام کنند، به هر یک از حافظانی که حائز نمره حد نصاب مرحله شفاهی طرح تشویقی حافظان شوند، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha