برپایی آئین‌های سنتی عزاداری در چهارمحال‌وبختیاری منتفی است
کد خبر: 3916270
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
معاون استاندار:

برپایی آئین‌های سنتی عزاداری در چهارمحال‌وبختیاری منتفی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال عزداری محرم و صفر در استان باید بومی‌سازی شود، افزود: امسال برنامه‌هایی نظیر شام غریبان، خیمه‌سوزان، تعزیه، شیرخوارگان و آئین‌های سنتی شهرستان‌ها که موجب شکل‌گیری تجمع می‌شود، ممنوع است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری ۲۲ مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه تمامی ظرفیت‌های استانی برای مدیریت و درمان این بیماری در استان به کار گرفته شد، اظهار کرد: خوشبختانه در کنترل این بیماری جزو استان‌هایی با عملکرد مطلوب بودیم، اما در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این ویروس بودیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: دستورالعمل برگزاری ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) از طریق ستاد ملی کرونا ابلاغ شده است و موظف به اجرای دقیق پروتکل‌ها در مراسمات عزداری هستیم.

وی با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری مراسمات عزداری محرم و صفر باید در چهارمحال‌وبختیاری بومی‌سازی شود، افزود: امسال مراسماتی نظیر شام غریبان، خیمه‌سوزان، تعزیه، شیرخوارگان و آئین‌های سنتی شهرستان‌ها که موجب شکل‌گیری تجمع می‌شود، ممنوع است.

مردانی خاطرنشان کرد: باید ضمانت اجرایی برای رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی مراسمات عزداری محرم و صفر تدوین شود، همچنین اقلام بهداشتی نظیر ماسک و موادضدعفونی باید در اختیار هیئت‌های عزاداری قرار بگیرد و سایر تمهیدات باید در این خصوص اندیشیده شود تا سلامت عزاداران حفظ شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا دسته‌روی هیئات ممنوع است، ملاک و معیار ما در برگزاری مراسم عزاداری، دستورالعمل ستاد کرونا است و فرمانداران باید یک نماینده تام‌الاختیار برای حضور در جلسات هماهنگی اجرای پروتکل‌ها معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha