ضرورت ورود هماهنگ رسانه‌ها به موضوع مناسبت‌ها
کد خبر: 3916215
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

ضرورت ورود هماهنگ رسانه‌ها به موضوع مناسبت‌ها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: لازم است که رسانه‌ها به‌صورت هماهنگ و همه‌جانبه به موضوعات و مناسبت‌ها ورود داشته باشند؛ چرا که اگر چند رسانه به‌صورت همزمان به یک موضوع به‌ویژه در زمینه تبلیغ معروفات، بپردازند شاهد اثرگذاری بیشتری خواهیم بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان امروز، ۲۲ مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان با اشاره به قائله ویروس کرونا، اظهار کرد: امروز که تجمعات محدود یا لغو شده است، مطبوعات و رسانه‌ها نقش‌آفرین اصلی هستند و پیام برنامه‌ها را در قالب خبر و گزارش در کشور و جهان منتشر می‌کنند؛ لذا نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه بیش از پیش تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در انتشار واقعیت‌ها دارند، ادامه داد: رسانه‌ها نه‌ تنها باید از برخی رفتارها مانند مچ‌گیری و ایجاد دست‌انداز بپرهیزند بلکه در وضعیت سخت کنونی باید نهادها را با قلم و بیان خود یاری دهند.

انصاری تأکید کرد: خلأهای موجود کار شبانه‌روزی را می‌طلبد و نباید به ساعت‌های اداری اکتفا کرد بلکه باید بتوان با کار مداوم کاستی‌ها را دلسوزانه رفع کرد که البته در رسانه‌های استان این نگاه دلسوزانه دیده می‌شود و جای تقدیر دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: خوشبختانه رسانه‌های استان در بیان انتقادات و مطالبات سازنده اثرگذار هستند و بخشی از مطالبات از مسئولان از سوی رسانه‌ها مطرح می‌شود. برای اثرگذاری بیشتر، لازم است که رسانه‌ها به‌صورت هماهنگ، همزمان و همه‌جانبه به موضوعات و مناسبت‌ها ورود داشته باشند؛ چرا که اگر چند رسانه به‌صورت همزمان به یک موضوع، به‌ویژه در زمینه تبلیغ معروفات، بپردازند شاهد اثرگذاری بیشتری خواهیم بود.

انصاری با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تنها با سه نیرو مشغول فعالیت است، افزود: این شورا وظیفه هماهنگی دستگاه‌ها در مناسبت‌ها را دارد و محور اصلی در برگزاری برنامه‌ها است، می‌طلبد که دستگاه‌ها با کمک و یاری رسانه‌ها به این عرصه ورود داشته باشند.

وی تأکید کرد: اعتبارات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بسیار اندک و حتی صفر است و اگر با دستگاه‌ها هماهنگ نباشیم امکان اجرای برنامه‌ها وجود ندارد؛ لذا دستگاه‌ها عضو اصلی شورای هماهنگی هستند و بار اصلی اجرای برنامه‌ها در مناسبت‌ها و ایام‌الله بر دوش آنان است. رسانه‌ها در این میان نقشی تعیین‌کننده دارند که با مطالبه‌گری و کمک و همفکری با دستگاه‌ها در اجرای مناسبت‌ها نقش‌آفرینی کنند و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز آمادگی کامل را برای هرگونه همکاری با رسانه‌ها دارد.

انتهای پیام
captcha