تشریح فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3916091
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۸

تشریح فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به رتبه برتر استان در رشته «ارتقای فعالیت‌های قرآن و عترت» در نخستین رویداد فهما‌، فعالیت‌های شاخص قرآنی کانون‌های مساجد این استان را تشریح کرد.

تشریح فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به کسب عنوان استان برتر در رشته «ارتقای فعالیت‌های قرآن و عترت»، اظهار کرد: این رتبه به پاسداشت فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان در حیطه فعالیت‌های قرآنی کسب شد که باید این موفقیت ارزشمند را به جامعه بزرگ فرهنگ و هنر مساجد استان و کانون‌های فرهنگی ـ هنری و دوستداران قرآن و عترت استان تبریک گفت.  

وی افزود: در اولین رویداد ملی فهما هشت شاخص قرآن و عترت، ارتقای فعالیت‌های هنری، خلاقیت و نوآوری، غنی‌سازی اوقات فراغت، جذب و شبکه‌سازی، پاسداشت مناسبت‌های مذهبی و انقلابی، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فضای مجازی و رسانه، جهت رقابت استان‌ها در نظر گرفته شد که استان ما حائز رتبه برتر  در رشته قرآن و عترت شد.

مظاهری تصریح کرد: این موفقیت ارزشمند مرهون تلاش مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان است که برنامه‌های متنوع قرآنی را در مناطق خود انجام داده و در سامانه رویداد ملی فهما به ثبت رساندند.

مهم‌ترین طرح‌های قرآنی کانون‌های مساجد استان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان بیان کرد: از جمله طرح‌های قرآنی مهم که در کانون‌های مساجد استان اجرا و در سامانه فهما ثبت شد، طرح «هر مادر یک مربی قرآنی» است که با حضور ۲۵۰ کانون فرهنگی استان برگزار شد. ضمن اینکه طرح «تفسیر کوتاه قرآن کریم» از ديگر طرح‌های اجرا شده در فهما در سال گذشته بود.

مظاهری گفت: کانون‌های مساجد استان همچنین اقدام به برگزاری دوره‌های مقدماتی و تخصصی روخوانی و روان‌خوانی، قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم ویژه ائمه جماعات مساجد و ثبت و بارگزاری مستندات در سامانه بچه‌های مسجد کردند و حلقه‌های نهج‌البلاغه‌خوانی و صحیفه سجادیه را در مساجد تشکیل دادند.

این قاری قرآن در استان در خصوص دیگر فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد استان، تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مناسبت‌های مختلف، جزءخوانی قرآن در ماه رمضان، برگزاری مسابقات متعدد قرآنی در کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد، برگزاری دوره‌های آموزشی همخوانی و تواشیح، اجرای پویش‌های قرانی در فضای مجازی، برگزاری طرح ملی قرائت قرآن در شب عاشورا، برگزاری طرح حفظ سوره فجر در دهه فجر انقلاب اسلامی، مشارکت در طرح قرآنی ۱۴۵۳ و ارائه ایده‌های مسجدی قرآن‌محور از جمله این برنامه‌ها هستند.

مظاهری تأکید کرد: توزیع قرآن و نهج‌البلاغه، مفاتیح و صحیفه سجادیه در مساجد، اجرای طرح تلاوت نور در مساجد توسط کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد نیز از دیگر فعالیت‌های شاخص کانون‌های قرآنی در رویداد فهما است.

وی در خصوص ملاک داوری‌ها در تعیین برگزیدگان رویداد فهما، بیان کرد: کمیت، کیفیت، نوآوری در ایده‌های تأثیرگذار و تداوم طرح‌های اجرایی در داوری‌ها لحاظ شده است. ثبت و بارگزاری تمامی این فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد به‌عنوان معیار و میدان سنجش، داوری و ارزیابی و تعیین استان برتر در این حوزه محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha