افزایش صادرات و واردات میان چهارمحال‌وبختیاری و اتریش در دستور کار قرار دارد
کد خبر: 3914225
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

افزایش صادرات و واردات میان چهارمحال‌وبختیاری و اتریش در دستور کار قرار دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به‌دنبال افزایش صادرات و واردات در حوزه کشاورزی به‌ویژه بادام و مواد پتروشیمی و واردات تکنولوژی از کشور اتریش هستیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، الله‌کرم نصیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ۱۲ مردادماه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در چهارمحال و بختیاری با حضور سفیر اتریش با بیان اینکه سفر سفیر این کشور به چهارمحال و بختیاری بنا بر سیاست‌های وزارت خارجه در توسعه همکاری‌های اقتصادی بین این دو کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری وجه تمایزهای بسیاری با این کشور دارد و درصدد هستیم ظرفیت‌های این استان را در حوزه‌های مختلف در این سفر معرفی کنیم.

وی ادامه داد: رایزن اقتصادی اتریش نیز در این سفر سفیر را همراهی می‌کند و به‌دنبال این هستیم با محوریت اتاق بازرگانی زمینه گسترش فعالیت‌ها را در زمینه کشاورزی، گردشگری، حوزه آب، فعالیت‌های اقتصادی و صنایع با این کشور دنبال کنیم.

نصیری با اشاره به روابط دوستانه کشور اتریش و ایران، تأکید کرد: قطعاً حضور سفیر اتریش در چهارمحال و بختیاری و انجام تفاهم‌نامه‌های همکاری بین این دو کشور می‌تواند در بحث رونق اقتصادی در استان تأثیرات خوبی داشته باشد. به‌دنبال افزایش صادرات و واردات در حوزه کشاورزی به‌ویژه بادام و مواد پتروشیمی و واردات تکنولوژی از کشور اتریش هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه آب، گردشگری، صنعت و نیروی انسانی توانمند دارد، بیان کرد: سالانه حدود ۲۰ هزار تن بادام در این استان تولید که حدود ۵ هزار تن آن به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور به‌واسطه شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است، گفت: در گذشته ایران با کشور اتریش روابط بسیار خوبی در حوزه صادرات و واردات داشت، بسیاری از محصولات کشاورزی و شیمیایی از کشور به اتریش صادر و تکنولوژی وارد می‌شد.

نصیری با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، گفت: مردم ما در این شرایط شاهد محاصره اقتصادی هستند و ما در تأمین دارو برای بیماران خاص در برخی از برهه‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

انتهای پیام
captcha