برگزاری مراحل مقدماتی و نهایی مسابقات قرآن چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3913581
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

برگزاری مراحل مقدماتی و نهایی مسابقات قرآن چهارمحال‌وبختیاری

مراحل مقدماتی و نهایی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از ساعت ۹ صبح امروز ۹ مردادماه با حضور ۵۶ خانم و ۵۳ آقا در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل و دعاخوانی آغاز شد.

برگزاری مراحل مقدماتی و نهایی مسابقات قرآن چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌بختیاری، مراحل مقدماتی و نهایی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از ساعت ۹ صبح امروز ۹ مردادماه با حضور ۵۶ خانم و ۵۳ آقا در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل و دعاخوانی آغاز شده است و تا عصر امروز با اعلام اسامی برگزیدگان استان در رشته‌های یاد شده ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، این دوره از مسابقات در دو سالن مجزا برای برادران و خواهران در سازمان جهاد کشاورزی استان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف وامور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در حاشیه این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به شرایط خاص امسال در برگزاری مسابقات قرآن، اظهار کرد: بر این اساس، طرحی در اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان تدوین و به سازمان ارائه شد که با تایید نهایی، امروز شاهد برگزاری مسابقات قرآن در دو مرحله مقدماتی و نهایی هستیم.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت متسابقان در درجه اول اهمیت قرار دارد، ادامه داد: در طرح ابتکاری استان که در برخی استان‌ها نیز اجرا شد، برگزاری مسابقات در شهرستان‌ها لغو و مقرر شد مسابقات برای بانوان و آقایان شرکت‌کننده از سراسر استان در یک روز در شهرکرد برگزار شود.

حجت‌الاسلام امیری بیان کرد: مسابقات مقدماتی صبح امروز برگزار می‌شود و افراد حائز رتبه در این مرحله به مرحله استانی که بعداز ظهر برگزار می‌شود راه می‌یابند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان در خصوص کاهش آمار متسابقان، بیان کرد: علاوه بر قائله کرونا، در سال جاری سامانه ثبت‌نام که برای اولین بار برای این دوره از مسابقات تعریف و طراحی شده بود، اشکال فنی داشت لذا بسیاری از علاقمندان نتوانستند در این رقابت ثبت‌نام کنند، ضمن اینکه شرایط سختگیرانه مبنی بر تمدید نشدن مهلت ثبت‌نام و عدم امکان ثبت‌نام در روز مسابقات، مزید بر علت شد تا شاهد کاهش قابل توجه شرکت‌کنندگان باشیم.

حجت‌الاسلام امیری در خصوص روند اجرای مسابقات و حفظ پروتکل‌های بهداشتی، گفت: علاوه بر برگزاری مسابقات در دو سالن بزرگ و وسیع، ترتیبی اتخاذ شد که متسابقان به نوبت در محل مسابقه حاضر شوند و بلافاصله بعد از اجرای مسابقه، حتی‌المقدور سالن را ترک کنند تا ازدحام ایجاد نشود.

وی بیان کرد: ۵ داور آقا و ۵ داور خانم که از بهترین داوران قرآن استان هستند ارزیابی این دوره از مسابقات را بر عهده دارند، همچنین یک ناظر از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای نظارت بر مسابقات اعزام می‌شود.

حجت‌الاسلام امیری در پایان با اشاره به اینکه برنامه افتتاحیه و اختتامیه برای این دوره از مسابقات پیش‌بینی نشده است، گفت: نتایج مسابقات تا عصر امروز مشخص و اسامی برگزیدگان استان اعلام خواهد شد، ضمن اینکه وضعیت برگزاری یا عدم برگزاری مرحله کشور، سهمیه استان‌ها و میزبانی مسابقات هنوز مشخص و اعلام نشده است.

انتهای پیام
captcha