حجتالاسلام والمسلمین سید ابوالفضل صالحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن در گفتوگو با ایکنا از چهارمحالوبختیاری، با اشاره به برگزاری نشستهای هماندیشی همیاران گام دوم تبلیغ، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف کنگره ملی تبلیغ در افق ۱۴۰۰ و با هدف ایجاد زمینه تعامل بهینه و ایجاد ارتباط صحیح مدیران سازمان با بدنه نیروهای مردمی، در سطح شهرستان، نشستهای تعالی راهبران گام دوم تبلیغ با حضور گروههای هدف 12 گانه برگزار شد.
وی ادامه داد: این طرح با دعوت از گروههای 12 گانه هدف، از روز سهشنبه 24 تيرماه 1399 تا روز دوشنبه 6 مرداد 1399 از ساعت 8 تا 10 صبح اجرایی شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن درخصوص گروههای هدف، تصریح کرد: گروههای هدف شامل اساتید و طلاب شاخص حوزههای علمیه، اساتید و مسئولان دانشگاهی و مؤسسات علمی پژوهشی، تشکلها و فعالان دانشجویی، ائمه جمعه و جماعات و مبلغان موفق، روحانیان مستقر و امامان محله و روستا، فعالان هیئت موفق استان (مداحان، سخنرانان و مسئولان هیئات) بودند.
حجتالاسلام صالحی افزود: فعالان فرهنگی مجموعهها، تشکلها و مؤسسات و کانونهای فرهنگی، اجتماعی، علمی، آموزشی، سیاسی، جهادی و محرومیتزدایی و سلامت، فعالان رسانهای و فضای مجازی، اصحاب هنر (شاخههای هفتگانه هنر)، معلمان و فعالان تربیتی و قرآنی، مشاهیر و معتمدان شهر (ورزشکار و بزرگ قبیله و ...) و فعالان جهاد اقتصادی و تولید و دانشبنیان شهرستان بروجن نیز از دیگر گروههای دعوت شده به این نشستها بودند.
وی درباره نحوه برگزاری این نشستها، بیان کرد: ستاد ملی راهبران گام دوم تبلیغ ترتیبی اتخاذ داده بود تا از طریق تلویزیون اینترنتی مرکز تعالی در تهران با حضور معاون راهبری استانها و ارتباطات و جمعی از نخبگان عرصههای 12 گانه گروههای هدف، در طی 12 روز بهطور جداگانه جمع شده و مسائل و دغدغههای فرهنگی و تبلیغی را در هر عرصه مطرح کنند.
حجتالاسلام صالحی گفت: پیچیدگی و حساسیت ارتباط با گروههای مردمی و عدم توجه به ظرفیتها در تعاملات، مانند ایجاد توقع کاذب و عدم پاسخ مناسب سازمان به این توقعها میتواند از عوامل مهم سرخوردگی در ارتباط و در موارد حادتر، از موجبات تضاد و تعارض و حاشیهسازیها در این تعاملات باشد.
وی افزود: نشستهای تعالی راهبران گام دوم تبلیغ با جمعبندی نظرات، منجر به ایجاد حلقه های فکری و عملیاتی موثر جهت انجام بهینه مأموریتهای ادارات شهرستانی و تقویت توان رئیس اداره شهرستان و حل مسائل زیستبوم فرهنگی شهرستان خواهد بود تا از این طریق مدیران شهرستان ها بتوانند رسالت سازمانی خود را عملیاتیتر کرده و در سطح ملی نیز بتوانند به تبادل تجربه و همافزایی موثر دست یابند.
یادآور میشود، در این نشستها مسائل و مشکلات شهرستان توسط نخبگان مطرح و در مورد آن بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام