پایان پروژه‌های مربوط به بازسازی آسیب‌ سیل در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3910546
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

پایان پروژه‌های مربوط به بازسازی آسیب‌ سیل در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز پایان پروژه‌های مربوط به بازسازی آسیب‌ سیل در استان اعلام می‌شود، گفت: ۲ هزار واحد آسیب‌دیده از سیلاب فروردین‌ماه سال گذشته در روستاها تعمیر شدند و ۷۷۱ واحد نیز در همین راستا در استان احداث شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امروز، ۲۴ تیرماه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در شهرکرد، اظهار کرد: سال گذشته، ۲ هزار و ۲۴۰ واحد مسکن روستایی و عشایری برای استان کلنگ‌زنی شد که یک‌هزار و ۵۰۰ واحد امروز آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۰ هزار مسکن روستایی و عشایری استان، ۴۵ هزار واحد در طی ۸ سال بهسازی و نوسازی شده‌اند و امیدواریم بهسازی مابقی این واحدها در سال‌های آینده ادامه یابد.

تابش با بیان اینکه امروز پایان پروژه‌های مربوط به بازسازی آسیب‌ سیل در استان اعلام می‌شود، افزود: ۲ هزار واحد آسیب‌دیده از سیلاب فروردین‌ماه سال گذشته در روستاها تعمیر شدند و ۷۷۱ واحد نیز در همین راستا در استان احداث شد.

اتصال استان به شبکه ریلی 32 درصد پیشرفت دارد

در ادامه خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اعتبارات زیرساخت‌های استان ۲.۵ برابر نسبت به قبل افزایش دارد و وزارتخانه نیز پروژه‌های جنوب و شرق استان را در برنامه اجرایی قرار داده است که یا به مناقصه رفته‌اند یا در آستانه مناقصه قرار دارند.

وی با اشاره به ۲ پروژه مهم چهارمحال‌وبختیاری، گفت: پروژه اول مربوط به اتصال استان به شبکه ریلی است که نیاز عمومی استان است و از سال ۹۰ آغاز شده اما پیشرفت کمی داشته است، در سال گذشته با تزریق اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومانی در حال حاضر با ۲ پیمانکار فعال است و ۳۲ درصد پیشرفت دارد.

خادمی بزرگراه شهرکرد ـ‌ لردگان را پروژه دوم اولویت‌دار استان خواند و گفت: این محور شاهراه اقتصادی اتصال کننده مرکز استان به خوزستان و بنادر بزرگ کشور به‌شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این مسیر چهار خطه محل ترافیک کالاهای سنگین به جنوب کشور به‌شمار می‌رود که از ۱۶۵ کیلومتر کل مسیر، ۱۲۷ کیلومتر تکمیل شده است و ۱۴ کیلومتر آن آماده بهره‌برداری است، همچنین ۱۴ کیلومتر دیگر آن تا پایان سال تکمیل می‌شود که امیدواریم ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده از لحاظ اعتبارات تعیین وضعیت شود.

انتهای پیام
captcha