۲ هزار خانواده مددجویان کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری فاقد مسکن هستند
کد خبر: 3910503
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

۲ هزار خانواده مددجویان کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری فاقد مسکن هستند

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه حدود ۲ هزار خانواده ۳ نفره تحت پوشش کمیته امداد در چهارمحال‌وبختیاری فاقد مسکن هستند، گفت: اگر سهمیه احداث مسکن محرومان افزایش پیدا کند می‌توان مشکل مسکن بسیاری از این افراد را حل کرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سید‌مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۲۴ تیرماه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید در کشور سالانه ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شود، گفت: از این میزان، ۷۰ هزار شغل توسط کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) ایجاد شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ حدود ۳ هزار و 500 میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ و ۹۹۰۰ میلیارد تومان از محل اشتغال روستایی به مددجویان کمیته امداد در کشور پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال‌ جاری ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در کشور توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود، گفت: در سال گذشته در چهارمحال‌و‌بختیاری حدود ۴ هزار و 123 شغل ایجاد شد.

بختیاری بیان کرد: برای ایجاد اشتغال در چهارمحال‌وبختیاری ۱۷۱ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که این اعتبار برای ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند، اگر این اعتبار تا آذرماه جذب شود احتمال افزایش تسهیلات وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ۵۵ درصد افراد تحت پوشش این نهاد را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: بنابراین اشتغال خانگی برای ما اولویت دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار خانواده ۳ نفره تحت پوشش کمیته‌ امداد در چهارمحال‌وبختیاری فاقد مسکن هستند، افزود: ‌اگر سهمیه احداث مسکن محرومان افزایش پیدا کند می‌توان مشکل مسکن بسیاری از این افراد را حل کرد، امروز ۵۶۳ واحد مسکن محرومان برای مددجویان این نهاد افتتاح می‌شود.

بختیاری در پایان در خصوص مشکل ضامن برای مددجویان تحت پوشش کمیته‌ امداد در چهارمحال و بختیاری برای دریافت تسهیلات اشتغال، یادآور شد: یک صندوق ضمانت با اعتبار ۵ میلیارد تومان برای حل این مشکل در استان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام
captcha