آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن چهارمحال‌وبختیاری به تعویق افتاد
کد خبر: 3910268
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن چهارمحال‌وبختیاری به تعویق افتاد

مرحله اول آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن که پس از یک بار تعویق، قرار بود ۲۷ تیرماه برگزار شود، به تعویق افتاد و زمان برگزاری آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری‌ در گفت‌وگو با ایکنا‌، اظهار کرد: بنا بر اعلام سازمان دارالقرآن الکریم، به دلیل جلوگیری از خطرات ناشی از ویروس کرونا در کشور و نگرانی‌هایی که در این باره وجود دارد، زمان برگزاری مرحله اول پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم دوباره به تعویق افتاد.

وی افزود: مقرر شده بود که این مرحله از آزمون در روز جمعه، ۲۷ تیرماه ۹۹ برگزار شود که مجدداً به تعویق افتاد و زمان برگزاری آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی استان با بیان اینکه مدرک درجه 3، 4 و 5 از سوی سازمان دارالقرآن کشور برای قبول‌شدگان در این آزمون صادر می‌شود، ادامه داد: مدرک درجه ۵ این آزمون معادل دیپلم، مدرک درجه ۴ معادل کاردانی، مدرک درجه ۳ معادل کارشناسی، مدرک درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و مدرک درجه ۱ معادل دکترای سازمان سنجش کشور است.

وی تصریح کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم برای حفاظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، سال گذشته و در چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ، ۱۷ نفر در این استان موفق به دریافت مدرک درجه ۳، ۴ و ۵ شدند.

انتهای پیام
captcha