پدر سردار شهید «عزت‌الله سلیمانی» آسمانی شد
کد خبر: 3910056
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

پدر سردار شهید «عزت‌الله سلیمانی» آسمانی شد

روزعلی سلیمانی، پدر سردار شهید مدافع حرم عزت‌االله سلیمانی در ۹۹ سالگی آسمانی شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به نقل از پایگاه ایثار، حاج روزعلی سلیمانی، پدر سردار شهید مدافع حرم عزت‌االله سلیمانی در سن 99 سالگی آسمانی شد.

گفتنی است: سردار شهید عزت‌الله سلیمانی سلیمانی دوم فروردین ۱۳۴۹ در روستای مرغملک از توابع شهرستان شهرکرد استان چهارمحال‌وبختیاری به دنیا آمد.

عزت الله سلیمانی از جمله فرماندهان مستشاری ایران بود که برای صیانت از اماکن مقدسه شیعه و جلوگیری از قتل عام مردم بی‌گناه عازم سوریه شد.

شهید سلیمانی از یادگاران دوران دفاع دفاع مقدس در گردان تکاور حضرت امیر(ع) تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم(ع) سپاه استان بود که ماه‌ها و سال‌ها به منظور امنیت مرزهای غرب کشور (کردستان) برای مبارزه با منافقین، گروهک‌های دموکرات، کومله و پژاک حضور چشمگیر و مؤثری داشت.

سلیمانی که از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس می‌باشد، آخرین سِمت وی در زمان حضورش در ایران، فرماندهی گردان تکاور تیپ ۴۴ حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) استان بود.

وی در حین ماموریت مستشاری و در جریان عملیات «انتقام سخت» در سوریه، نهم آبان ۱۳۹۴ به مقام رفیع شهادت نائل آمد. تروریست‌ها و گروه‌های معارض سوریه ضمن انتشار گسترده خبر شهادت این پاسدار رشید اسلام، حلب را محل شهادت سلیمانی اعلام کرده‌اند.

گفتنی است، این شهید عزیز ۴۵ سال سن داشت و دو فرزند از ایشان به یادگار مانده است.

انتهای پیام
captcha