مروری بر فعالیت‌های قرارگاه مطالبه‌گری چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3909552
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲

مروری بر فعالیت‌های قرارگاه مطالبه‌گری چهارمحال‌وبختیاری

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری و مسئول قرارگاه مطالبه‌گری به تشریح اهداف و اقدامات این قرارگاه از بدو تشکیل تا کنون پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی، مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تشکیل قرارگاه مطالبه‌گری در دی‌ماه سال گذشته، اظهار کرد: این قرارگاه مردمی با همکاری گروهی از تشکل‌های دانشجویی، رسانه‌های انقلابی و حوزه‌های علمیه استان در راستای آمال و آرزوهای امام خمینی(ره)، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی با هدف ایجاد حلقه‌های ارتباطی میان مردم و مسئولان تشکیل شد.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری افزود: در بدو امر، یک جلسه ۵ ساعته با استاندار برگزار و مسائل مختلف استان از جمله آب، بازار، و دغدغه‌های دانشجویان، حوزه و رسانه‌ها به بحث گذاشته شد. بر این اساس کمیته ارتباط قرارگاه مطالبه‌گری با استانداری تشکیل شد، اما متأسفانه با بروز موضوع کرونا، مسئله مقابله با این ویروس در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و بسیاری از مسائل حساس دیگر به حاشیه رفت.

مسئول قرارگاه مطالبه‌گری برگزاری مناظره کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در سال گذشته را یکی دیگر از اقدامات این قرارگاه برشمرد و گفت: این مناظره به‌صورت کاملاً بی‌طرفانه، با دو هدف ایجاد شور انتخاباتی در شهر و شناخته شدن بیشتر کاندیداها به مردم برای انتخاب اصلح برگزار شد که هدف نخست به خوبی محقق شد، اما می‌توان گفت که این مناظره پیروز نداشت.

کمک‌های مؤمنانه قرارگاه مطالبه‌گری

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، بیان کرد: در ابتدای شیوع این ویروس، قرارگاه مطالبه‌گری اقدام به تولید ماسک، شیلد، گان و ابزار حفاظتی مقابله با کرونا ویروس کرد که در حوزه علمیه ولایت حدود ۲۲ هزار از این اقلام تهیه و به صورت رایگان در اختیار مردم و کادر درمان استان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام احمدی تهیه ۳۵۰ بسته معیشتی را در راستای رزمایش مواسات و با همکاری هیئات مذهبی استان یادآور شد و گفت: اقلام غذایی این بسته‌ها کاملاً ایرانی بود که به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیون تومان تهیه و در اختیار نیازمندانی قرار گرفت که از دیگر نهادها کمکی دریافت نکرده بودند.

پیگیری مطالبات فرهنگی در قرارگاه مطالبه‌گری

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مطالبات فرهنگی را یکی از مهم‌ترین مطالبات خواند و گفت: گزارش‌هایی که از پارک ملت و پارک بانوان و تپه نورالشهداء شهرکرد دریافت شد حاکی از این بود که وضعیت نامطلوب فرهنگی اعم از کشف حجاب، استعمال مواد مخدر و ... در جوار مزار شهدا و داخل پارک وجود دارد که برای زدودن این محل‌ها از وضعیت موجود تلاش شد فضای فرهنگی ایجاد شود، لذا اقدام به برپایی نماز جماعت در تپه نورالشهدا کردیم و ایجاد غرفه‌ فرهنگی و قرآنی در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: برای ساماندهی وضعیت فرهنگی این محل‌ها جلساتی با شورای تامین شهرستان برگزار شد که ایجاد پایگاه بسیج در پارک، تعریض جاده‌، حذف نقاط کور و جرم‌خیز، اصلاح سینما روباز پارک ملت‌، ایجاد آبخوری، اصلاح سرویس بهداشتی از مصوبات این جلسات بود.

وی با بیان اینکه اقداماتی از سوی شهرداری برای اصلاح وضعیت این محل‌ها انجام شده است که امیدواریم با سرعت بیشتری ادامه یابد، تاکید کرد: حضور مسئولان استان در تپه نورالشهدا برای رسیدگی به وضعیت نامطلوب موجود و نیز حضور مردم و خانواده‌ها خوشبختانه فضای این محل را بهبود و تغییر داده است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه مطالبه‌گری از دستگاه‌ها در راستای مطالبه‌گری فرهنگی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: بر این اساس قرارگاه مطالبه‌گری به‌صورت مستمر جلساتی را تشکیل می‌دهد تا به طرح‌های مطالبه‌گری از دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی دست یابیم. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در این خصوص اعلام آمادگی کرد که مصوبات قرارگاه برای پیگیری و اجرا در این شورا مطرح و برای اجرا مصوب شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا، چند روز پیش جلسه‌ قرارگاه مطالبه‌گری برگزار و دغدغه فعالان فرهنگی مطرح شد، در پی این جلسه، نشست اعضای قرارگاه با دادستان و مدعی‌العموم برگزار شد که ایجاد ارتباط میان دادستان و مردم یکی از مصوبات بود و راه‌های ارتباطی جدیدی اعلام شد که مردم بتوانند گزارشات و مطالبات خود را از سطح شهر به دادستانی اعلام کنند.

حجت‌الاسلام احمدی تاکید کرد: همچنین مقرر شد ارتباط مجازی قرارگاه مطالبه‌گری با دادستان و ارجاع گزارش‌های دریافتی از مردم به صورت مستمر انجام و برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات پیگیری لازم اعمال شود. ضمن اینکه در این جلسه مقرر شد دستگاه قضایی بر اساس قوانین متقن و موجود، از دستگاه‌ها مطالبه‌گری کند.

وی برگزاری نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان و دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان را در آینده نزدیک یادآوری کرد و افزود: این جلسات در نهایت به شورای فرهنگ عمومی استان ختم خواهد شد تا به مجموعه‌ای از مصوبات دست یابیم. در کنار مطالبات فرهنگی، مطالبات صنفی نیز از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری می‌شود.

نقش رسانه‌ها در مطالبه‌گری

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد با تاکید بر نقش مطالبه‌گری رسانه‌ها، بیان کرد: اثرگذاری رسانه بسیار پررنگ است و مطالبه‌‌گری باید تقویت شود چرا که مقام معظم رهبری فرمودند: «ممکن است همه مطالبات قابل اجرا نباشد اما مهم این است که بازگو شود تا اصل بسیار مهم و با ارزش آرمان‌خواهی همچنان زنده و پرنشاط بماند و اجازه ندهد راه انقلاب گم یا منحرف شود. اگر جوانان مومن و پاک این پرچم را زمین بگذارند ممکن است کسانی آن‌را سر دست گیرند که هدفشان ضربه زدن به نظام است نه حل مشکلات مردم».

حجت‌الاسلام احمدی بیان کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود که در تمامی زمینه‌ها مطالبه‌گری تیزبینانه و هوشمندانه داشته باشند اگرچه به تعبیر مقام معظم رهبری سیاست و اقتصاد ذیل فرهنگ قرار دارد و فرهنگ همه عرصه‌ها اعم از ایمان، تقوا، انصاف، مدیریت اسلامی و ... را در بر می‌گیرد و اگر فرهنگ صحیح اسلامی حاکم باشد شاهد بسیاری از مشکلات نخواهیم بود.

انتهای پیام
captcha